وزیر بهداشت

در مجموع یکی از هموطنان که با خانواده به خارج از کشور سفر کرده بودند، علامت پیدا کرد. وی در خانه قرنطینه بود. پنجشنبه گذشته تست‌های لازم را گرفتیم و بررسی‌های مجدد انجام شد. نهایت شب گذشته ساعت ۱۱ و نیم به من خبر دادند این چهار مورد هم در آزمایشگاه ریفرانس ما از نوع ویروس موتاسیون یافته انگلیسی است.


به گزارش پیام خانواده از «تابناک»؛ دکتر سعید نمکی در ستاد کرونای استان مازندران، با اشاره به ابتلای چهار نفر به ویروس کرونای انگلیسی در کشور گفت: چهار مورد جدید از ویروس موتاسیون یافته و جهش یافته انگلیسی یا اروپایی می‌توانیم در کشور گزارش کنیم که تایید شده است.

وزیر بهداشت گفت: بعد از موردی که قبلا از ویروس جهش یافته کرونا اعلام کردم، در ردیابی‌هایی که برای ویروس جدید انجام می‌دهیم، یک خانواده ایرانی که مسافرتی به اروپا داشتند و به کشور بازگشتند، علامت پیدا کردند. هرچند مسافران با PCR منفی وارد کشور می‌شوند، با سامانه‌ای مرتب رصد و این افراد در خانه‌ها قرنطینه می‌مانند و به محض شروع علائم نمونه گیری می‌کنیم.

شناسایی ۴ مورد جدید کرونا جهش یافته انگلیسی در ایران


وی افزود: در مجموع یکی از هموطنان که با خانواده به خارج از کشور سفر کرده بودند، علامت پیدا کرد. وی در خانه قرنطینه بود. پنجشنبه گذشته تست‌های لازم را گرفتیم و بررسی‌های مجدد انجام شد. نهایت شب گذشته ساعت ۱۱ و نیم به من خبر دادند این چهار مورد هم در آزمایشگاه ریفرانس ما از نوع ویروس موتاسیون یافته انگلیسی است.

وزیر بهداشت گفت: یعنی چهار مورد جدید تایید شده از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی در کشور دیشب نزدیک نیمه‌های شب به من گزارش کردند. بلافاصله دستورهای جدیدی را برای مراقبت از بقیه موارد به معاونت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر و ابلاغ کردم.

بدین ترتیب تا کنون پنج فرد مبتلا به کووید ۱۹ در کشورمان شناسایی شده اند که علت بیماری شان ابتلا به ویروس جهش یافته اخیر بوده است؛ ویروسی که قدرت سرایت بیشتری دارد و بر اساس گزارش های فراوان، علت شیوع بالاتر بیماری در هفته ها و ماه های اخیر در برخی کشورهای اروپایی، شیوع آن بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =