سید جواد دهناد

در بخشی از نامه ی سرگشاده سید جواد دهناد به رئیس جمهور آمده است: با رشد اقتصادی ناچیز می توان ۳۰۰ درصد مالیات را افزایش داد؟!

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای رییسی رییس جمهور محترم

سلام علیکم

مردم انقلابی قم منتظر تشریف فرمایی حضرت عالی هستند و امیدوارند این سفر منشا خیر و برکت برای استان کریمه اهل بیت حضرت فاطمه سلام الله علیها باشد،
در راستای ارتقای اثر بخشی این سفر ارزشمند، موارد ذیل به استحضار می رسد؛
۱- گزارش اقدامات عملی جهت تکمیل پروژه های تحول آفرین استان از جمله فرودگاه و مونوریل بصورت جدی مطالبه شود، واقعیت های عینی گویای آن است که اقدام عملی و موثری در این خصوص انجام نشده است.
۲- از شهرداری قم بخواهید گزارش ۵۰ میلیارد تومان بودجه دریافتی از دولت ‌بابت فرودگاه را به اطلاع مردم برسانند.
۳- پروژه مترو بعد از گذشت قریب به ۱۰ سال با پیشرفت بسیار اندکی روبروست و از سوی دیگر اقدام شهردار محترم، در انتقال غیر قانونی دستگاه حفاری تونل، از قم به اصفهان، به شدت زیر سوال بوده و عملا امید و اعتماد مردم قم به تکمیل این پروژه را به یأس ‌نا امیدی مبدل ساخته است.
از رییس محترم‌ شورای شهر قم بخواهید علت مخالفت خود را با طرح تحقیق و تفحص از حجم عظیم تخلفات یا جرایم صورت گرفته در این فقره که به عدد هزار میلیارد تومان می رسد را بطور واضح برای جنابعالی و افکار عمومی بیان نمایند.
بدیهی است اعاده سریع دستگاه حفاری تونل از اصفهان به قم یکی از جدی ترین مطالبات مردم قم است.
بر اساس مستندات قوی هزینه های خرید دستگاه مذکور به میزان ۱۰ میلیون یورو تماما از جیب مردم قم تامین و پرداخت شده است.

۴- مسئولان استانی، با هدف بهبود معیشت و کاهش رشد تورم جلسات متعددی را برگزار کرده اند، اما اقدامات ایشان تا کنون‌ نتیجه موثری حاصل نشده است. متاسفانه استان قم رتبه اول در رشد تورم را به خود اختصاص داده است که علت اصلی آن ضعف عملکردی مدیران استانی است.
نصب مدیران توانمند و باتجربه در حوزه های اقتصادی بویژه معاونت اقتصادی استانداری قم از مطالبات جدی فعالان اقتصادی و مردم نجیب استان قم است، یقین بدانید استان قم قبل از اینکه با مشکل ناترازی اعتبار و بودجه مواجه باشد، از ناترازی مدیران توانمند در حوزه اقتصادی رنج می برد.
۵- منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که با هدف کمک به رشد و توسعه استان قم ایجاد شده و می تواند به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی نقش اساسی در توسعه استان داشته باشد با انتصاب هیات مدیره ای مجرب و قدرتمند قابلیت های عظیم این منطقه استراتژیک را به فعلیت برسانید.

۶-اصناف قم از روش های تک بعدی، غیر متعارف و بی نتیجه استاندار محترم بشدت گلایه مند هستند، تشکیل ده ها هزار پرونده برای کسبه و تحمیل جریمه های نجومی و غیر قانونی بر قشر وسیعی از کسبه آبرومند، نه تنها چاره کار نیست، بلکه ضربه جدی به سرمایه اجتماعی کسانی است که از سال ۱۳۴۲ تا کنون در ارادت و حمایت از انقلاب اسلامی و امامین انقلاب کوتاهی و کم فروشی نکرده اند، سزاوار نیست سوء مدیریت های ناشی از گرانی ها و نوسانات بازار به حساب آنان گذاشته شود.
لطفا گزارش جرایم، محکومیت ها و هتک حرمت ها را از سازمان تعزیرات حکومتی مطالبه فرمایید تا عمق این فاجعه بر جنابعالی نیز معلوم گردد .

۷- مقوله مالیات یکی از ابزار های مهم توسعه کشور است به شرط آنکه اخذ مالیات و بارعایت عدالت و عقلانیت و تابعی از رشد اقتصادی باشد با کمال تاسف عرض می شود که تکالیف مقرره برای اخذ مالیات از مردم قم در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هیچ سنخیتی با اصول و قواعد اقتصادی و عدالت مالیاتی ندارد. آیا با رشد اقتصادی ناچیز می توان نزدیک به ۳۰۰ درصد مالیات را افزایش داد؟
آیا می توان باور داشت که دولت محترم بنا دارد مالیات ماخوذه از مردم قم را از ۴ هزار میلیارد به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری برساند!؟
باور بفرماییدپیکر نحیف اصناف قم تحمل افزایش ۷۰۰۰ میلیارد تومان بار جدید مالیاتی و هم زمان تحمل جریمه های هزاران میلیاردی تعزیرات را ندارد.

۸- مدیریت شهری قم با وضع عوارض سنگین و افزایش بی رویه هرساله قیمت ها و با بی توجهی به منویات مقام معظم رهبری در مقوله تورم به یکی از اصلی ترین عوامل افزایش تورم و بویژه افزایش نرخ املاک و اجاره مسکن در استان قم تبدیل شده است، از سوی دیگر فرماندار قم که علی القاعده باید مجری سیاست های عمومی دولت باشد با تایید این مصوبات عملا با رشد تورم همراهی می کند. از ایشان بخواهید با مصوبات تورم زا بهیچ وجه موافقت نکند.
سایر موارد در صورت صلاحدید در جلسه جنابعالی با فعالان اقتصادی حضورا به عرض خواهد رسید

با احترام
سید جواد دهناد
نماینده سابق اصناف قم در اتاق اصناف کشور

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =