کد خبر: 13956
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
نمایشگاه‌های پوشاک ایرانی

چهارمین دوره نمایشگاه‌های پوشاک ایرانی اسلامی هدی که در این دوره با محوریت دختران برگزار می‌شود، از ۳۰ خردادماه به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۴ تا ۲۳ در مصلی تهران میزبان خانواده‌های ایرانی خواهد بود.

به گزارش پیام خانواده سلسله نمایشگاه‌های پوشاک ایرانی اسلامی هدی حالا دیگر یک‌ساله شده؛ نمایشگاهی که از ابتدا با هدف پاسخگویی به نیاز بانوان محجبه و به همت انجمن تولیدکنندگان پوشاک اسلامی طراحی شد تا شاید در اوضاع نا به سامان عرضه پوشاک عفیفانه و فقدان سکوی ثابت فروش پوشاک اسلامی در سطح کشور، بتواند تا حدی کمبودها را جبران کرده و انواع پوشاک و ملزومات حجاب را به شکل متمرکز در اختیار بانوان محجبه قرار دهد. این سلسله نمایشگاه، طی ۳ دوره برگزاری به توفیقاتی دست یافت و حالا در تولد یک سالگی اش، درصدد ارائه خدماتی هرچه بهتر به خانواده‌های هدف است.

«هدی ۴» نمایشگاهی هم تراز با بخش پوشاک نمایشگاه قرآن

گرچه طی یکسال گذشته، برگزاری سه دوره نمایشگاه پوشاک اسلامی هدی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان (خیابان حجاب) توانست نظر تولیدکنندگان و خریداران را جلب کند اما طبعا انتقاداتی هم به آن وارد بود. عدم دسترسی آسان به محل نمایشگاه، محدودیت فضا و به طبع محدودیت غرفه‌های فروش و تنوع کالا، از مهمترین انتقادات مطرح شده بود که البته در چهارمین دوره نمایشگاه هدی به آن پاسخ داده شده و قطعا با انتقال این نمایشگاه به مصلی تهران، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود، چراکه مصلی تهران نه تنها به سبب دسترسی آسان‌تر و فضای بیشتر، بلکه به عنوان محل برگزاری نمایشگاه‌های مهم کشور می‌تواند بر اعتبار نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی هدی افزوده و در مجموع، مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند؛ به خصوص اینکه این دوره از نمایشگاه هدی نه تنها نسبت به دوره‌های قبل بلکه نسبت به بخش پوشاک نمایشگاه قرآن نیز، دارای غرفه‌های بیشتری است و انتظار می‌رود با تنوع بیشتر محصولات، نظر خریداران را جلب کند. حمیدرضا امیدی مدیر انجمن تولیدکنندگان پوشاک اسلامی و مسئول برگزاری نمایشگاه هدی در این باره توضیح می‌دهد: «باتوجه به تقاضای تولیدکنندگان و مردم، مکان نمایشگاه هدی از خیابان حجاب به مصلی انتقال پیدا کرد که همین تغییر مکان می‌تواند نقطه عطف دیگری بر این نمایشگاه باشد. ما در سالن شماره ۳ چهل‌سرا و با وسعت ۳ برابر دوره‌های قبل و حتی بزرگتر از بخش پوشاک نمایشگاه قرآن میزبان مردم خواهیم بود. در آخرین دوره نمایشگاه هدی به سبب محدودیت فضا، ۷۰ غرفه و در نمایشگاه قرآن، ۱۵۰ غرفه فعالیت داشتند اما در این دوره نزدیک به ۲۰۰ غرفه و برند، محصولات خود را عرضه خواهند کرد که قاعدتا شاهد تنوع کالاها و بازار رقابتی بیشتری خواهیم بود.»
او ادامه می‌دهد: «ضمنا باتوجه به انتقاداتی که خود ما و مردم به فضاسازی بخش پوشاک اسلامی نمایشگاه قرآن داشتیم، در این نمایشگاه با تلاش انجمن سعی شده تا فضاسازی به بهترین شکل ممکن و درشان پوشاک اسلامی صورت گیرد.»

نمایشگاهی خانوادگی با محوریت دختران

انجمن پوشاک اسلامی، نمایشگاه هدی ۴ را نمایشگاهی با محوریت دختران معرفی کرده که با این حساب انتظار می‌رود بیش از همیشه شاهد عرضه پوشاک برای دختران به ویژه نوجوانان باشیم. نیازی که همواره در جامعه احساس می‌شود و دختران محجبه با چالش دسترسی به لباس عفیفانه در سطح جامعه مواجه هستند. امیدی در این باره می‌گوید: «با توجه به اهمیت تولید و عرضه لباس‌های پوشیده دختران مخصوصا دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند، تولیدکنندگان ما تمرکز زیادی روی تولید پوشاک عفیفانه در این رده سنی داشته اند، بنابراین در نمایشگاه هدی ۴، تمرکزمان را روی این دست از لباس‌ها گذاشته‌ایم تا خانواده‌ها با کمترین دغدغه نسبت به تهیه پوشاک عفیفانه برای دختر خانم‌هایشان اقدام کنند. البته مثل همیشه با عرضه انواع پوشاک زنانه، مردانه و پسرانه، میزبان تمام اعضای خانواده خواهیم بود.» او در رابطه با قیمت گذاری‌ها و تخفیف ۱۵ درصدی اجناس طبق روال دوره‌های قبل توضیح می‌دهد: «همچون نمایشگاه قرآن، قیمت‌گذاری‌ها با نظارت اتحادیه خیاطان انجام می‌شود و از همه تولیدکنندگان تقاضا کرده‌ایم که به تخفیف ۱۵ درصدی پایبند باشند. چه بساکه با همکاری خوب مصلی، قیمت غرفه‌ها نیز پایین‌تر از نمایشگاه قرآن دراختیار آن‌ها قرار گرفته تا رضایت تولیدکنندگان نیز تامین شود.»

حال و هوایی متفاوت با عرضه محصولات آیینی و مذهبی

نمایشگاه هدی ۴ در دهه ولایت و در نزدیکی به ماه محرم برگزار می‌شود که به همین منظور با یک بخش ویژه میزبان مراجعه کنندگان خواهد بود. حضور تولیدکنندگان محصولات آیینی و مذهبی از قبیل پرچم، کتیبه و ملزومات هیات در ۱۰ غرفه، از اتفاقات متفاوت این نمایشگاه است.مسئول برگزاری هدی ۴ توضیح می‌دهد: «حضور این دوستان در نمایشگاه به بخش مهمی از نیاز خانواده‌ها در ایام محرم پاسخ می‌دهد که با توجه به این اتفاق و تمام آنچه ذکر شد، انتظار می‌رود این نمایشگاه با استقبال بالایی همراه باشد.» همچنین با توجه به اهداف فرهنگی خانواده محور این نمایشگاه، غرفه‌های فرهنگی و مهدکودک نیز فعال هستند. بطور مثال معرفی بانوان موفق محجبه در قالب نمایشگاه عکس، یکی از بخش‌های این دوره از نمایشگاه هدی به شمار می‌رود. لازم به توضیح است، همزمان با برگزاری نمایشگاه هدی ۴، جشنواره موادغذایی، سوغات و صنایع دستی استان‌ها نیز در محل مصلی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =