کد خبر: 6993
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
امامزادگان

مدیر مرکز افق مزار شیخان گفت: قم و به خصوص مزار مقدس شیخان مدفن اصحاب ائمه اطهار(ع) و بزرگانی است که بر اساس روایات، زیارت آنها همچون زیارت بارگاه اهل بیت(ع) است و هر یک از آنها ستاره‌ای در آسمان کرامت هستند.

به گزارش پیام خانواده از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام مهدی خویی در جشنواره «ستارگان سپهر کرامت» که به مناسبت دهه کرامت در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: از همه ستایشگران و شاعران و مدیرانی که در این جشنواره حضور یافته‌اند تشکر می‌کنیم.
وی افزود: جناب جعفر بن محمد قولویه قمی در کتاب کامل الزیارات از امام علی بن موسی الرضا(ع) نقل می‌کنند که «مَنْ لَمْ یَقْدِرْ عَلی زِیارَتِنا فَلْیَزُرْ صالِحی مَوالینا یُکْتَبْ لَهُ ثَوابُ زِیارَتِنا» هرکس نتواند ما را زیـارت کنـد، دوستان و پیروان شایسته ما را زیارت کند، تـا پاداش زیارت ما برایش نوشـته شود.
مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان با بیان اینکه جناب علی بن بابویه قمی پدر شیخ صدوق، مورد تکریم امام زمان(عج) بوده‌اند گفت: امروز در این مکان مقدس که بقعه ایشان است گردهم آمده‌ایم تا دهه کرامت را گرامی بداریم، یکی از دوستان و پیروان شایسته اهل بیت عصمت و طهارت؛ در مزار شیخان نیز 635 شهید، 700 عالم، سه تن از اصحاب ائمه اطهار(ع) و دو بانوی مجتهده مدفون هستند که همه آنها ستارگان سپهر کرامت به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: علامه مجلسی در جلد 99 بحارالانوار وقتی به مزارات قم می‌رسد، قلم از دستش رها می‌شود و اینگونه می‌نویسد: مقابر قم محل دفن افاضل و محدثین است که تعظیم آنها تعظیم دین است و اکرام آنها اکرام ائمه طاهرین(علیهم السلام) محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =