بورس

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های دولت برای تغییر شرایط بازار با اثر مثبت بر روند معاملات بورس همراه بوده است، گفت: اگر ابهامات مرتبط با بورس برطرف شود، می‌توان در انتظار تداوم رشد شاخص بورس بود.

به گزارش پیام خانواده بازار سهام پس از عبور از فراز و نشیب‌های بسیار در نهایت پاییز امسال و تحت تاثیر تصمیمات درست اتخاذ شده توسط دولت و سازمان بورس به مدار صعود بازگشت و توانست روزهای خوشی را پیش روی سهامداران قرار دهد.

با توجه به رشد شاخص بورس در چند روز گذشته و پیش‌بینی اکثر فعالان بازار مبنی بر کاهش نوسانات شاخص بورس، اما برخی از سهامداران به دلیل ضرر و زیان‌های سنگینی که در چند وقت گذشته متحمل شده بودند، اکنون نگران نزول دوباره شاخص بورس و کاهش ارزش سرمایه‌هایشان در این بازار هستند.

در این پیوند، «حسین عبدی» کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به بهبود روند معاملات بورس در چند وقت گذشته اشاره کرد و گفت: بازار سهام در فصل پاییز و تحت تاثیر تصمیمات اتخاذ شده برای تغییر مسیر شاخص بورس، شرایط بهتری را نسبت به گذشته تجربه کرد و امیدواری را به سهامداران حاضر در بازار بازگرداند.

وی معتقد است که علت اصلی بازگشت رشد به معاملات بورس، ناشی از حرکت بازارهای موازی و نیز وجود شرایط تورمی در اقتصاد کشور است.

عبدی خاطرنشان‌کرد: رشد بازار ارز کمک کرد تا بازار سرمایه هم به عنوان بازار دارایی محور، ارزش خود را حفظ کند و از این تورم عقب نماند که همین امر باعث صعود دوباره شاخص بورس و جبران ضرر و زیان سهامداران در بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های دولت برای تغییر شرایط بازار با اثر مثبت بر روند معاملات بورس همراه بود، گفت: در فصل پاییز شرکت‌های کوچک و متوسط رشد بیشتری را نسبت به شرکت‌های بزرگ تجربه کردند.

وی بیان کرد: اکنون برخی موارد مانند قطعی گاز، کنترل نرخ محصولات شرکت‌های بزرگ و قیمت‌گذاری دستوری به عنوان تهدیدات عمده بازار تلقی می‌شوند و همین امر باعث شد تا شرکت‌های بزرگ رشدی را همسو با دیگر شرکت‌ها تجربه نکنند.

عبدی خاطرنشان‌کرد: در خصوص برتری صنایع حاضر در بازار طی چند وقت گذشته می‌توان گفت که صنعت خودرو رشد بسیار خوبی را در این مدت تجربه کرد، در واقع سیاست‌گذاری دولت و هدایت‌های انجام شده برای انجام فروش خودرو در بورس کالا باعث ایجاد تغییر مسیر این گروه در بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان‌داشت: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع خودروسازان است و مشکل سرمایه در گردش خودروسازان را برطرف می‌کنند که از این طریق قطعه سازان به طور حتم به مطالبات خود خواهند رسید.

وی تاکید کرد: شرکت‌های خودروسازی در گزارش ماهانه خود نشان دادند که وضعیت بسیار بهتری را در مقایسه با گذشته تجربه می‌کنند.

عبدی، به علت رشد صنعت خودرو در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: مسیر این صنعت به دلیل تغییر نگاه دولت به صنعت خودرو بهبود یافته و به نظر می‌رسد مسوولان قصد احیای صنعت خودرو را دارند که این تصمیم مهم را در صورت‌های مالی و سیاست‌گذاری‌های جدید دولت شاهد هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه قرار گرفتن این مسائل کنار یکدیگر باعث شد تا بازار سه ماه خوبی را در فصل پاییز تجربه کند، اظهار داشت: بازار سهام از دیگر بازارهای موازی عقب است و به نظر می‌رسد که اگر ابهامات مرتبط با بورس برطرف شود، می‌توان در انتظار تداوم رشد شاخص بورس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =