تیم ملی بوکس ایران

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران با بیان اینکه تیم‌های آسیایی در مسابقات جهانی تاشکند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، گفت: در بازی‌های آسیایی هانگژو که انتخابی المپیک است، حتی یک مبارزه ساده هم نخواهیم داشت.

به گزارش پیام خانواده  علی مظاهری ستاره سال‌های گذشته بوکس ایران در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص شرایط مسابقات جهانی بوکس در تاشکند و عملکرد تیم هفت نفره کشورمان، اظهار داشت: مسابقات را تماشا کردم و جدا از ازبکستان و قزاقستان که در سطح جهان هم بهترین هستند و ما هرگز به آنها نخواهیم رسید، چند تیم دیگر آسیایی نیز فوق‌العاده بودند.

وی افزود: اگر هدفمان بازی‌های آسیایی است باید مسابقات جهانی را به دقت آنالیز کنیم. جدا از قزاقستان و ازبکستان، تیم‌های دیگری مثل هند، چین، قرقیزستان، اردن، ژاپن و کره‌جنوبی هم بسیار خوب بودند.

مظاهری ادامه داد: به طور مثال چین یک ستاره در این مسابقات معرفی کرد و تیم اردن فوق العاده بود. اردن در مسابقات جهانی امسال به مدال رسید و آنها تنها مقابل بهترین‌های جهان از کوبا، روسیه، ازبکستان و قزاقستان شکست خوردند و سایر حریفان را با اقتدار شکست دادند.

پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن، تصریح کرد: با این اوصاف کار ما در بازی‌های آسیایی که حکم انتخابی المپیک پاریس را دارد، بسیار سخت است و باید شبانه‌روزی تلاش کنیم.

وی در خصوص شرایط بوکسورهای ایران در جهانی تاشکند، عنوان کرد: شاید یکی از دلایلی که تیم ایران به نتایج دلخواه نرسید، بحث بدنی بود. یک نظر شخصی دارم و فکر می‌کنم باید ترکیب تیم اعزامی به هر رویدادی زودتر مشخص شود و تمرکز روی آماده‌سازی این نفرات گذاشته شود. با این حال هر مربی یک نظری دارد.

قهرمان سال‌های گذشته آسیا، بیان کرد: نفرات باتجربه ما مثل شاهین موسوی و دانیال شه‌بخش تجربه مسابقات مهم را دارند، اما سایر بوکسورها نیاز به تورنمنت و اردوی مشترک بین‌المللی داشتند. نمایندگان سایر کشورها تا حدی در تورنمنت‌ها حضور می‌یابند که دیگر در رینگ جهانی استرس ندارند و ریزه کاری‌های مبارزه را خوب یاد می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

مظاهری عنوان کرد: نمی‌خواهم در خصوص مسائل داوری صحبت کنم اما به طور مثال حریف بلغارستانی که مقابل شه‌بخش قرار گرفت در عین جوانی، بدون ترس وارد رینگ شد. این مسائل مهم است، اما نفرات جوان ما بدون تجربه بین‌المللی به میدان می‌روند که این مهم مشکل‌ ساز می‌شود. این مسائل سالیان سال در بوکس ما وجود داشته است.

وی در خصوص پیش‌رو بودن بازی‌های آسیایی، گفت: بازی‌های آسیایی امسال بسیار متفاوت است، چراکه در هفت وزن المپیکی برگزار خواهد شد و تنها مدال‌ آوران آن به المپیک راه پیدا می‌کنند. پس کار بسیار دشوار است و معتقدم حتی یک مبارزه ساده هم وجود ندارد.

کاپیتان اسبق بوکس ایران، بیان کرد: فکر می‌کنم زودتر باید تکلیف کادر فنی مشخص شود. اگر قرار است با همین کادر ادامه دهیم که باید زودتر اردوها مشخص شود و برنامه‌ریزی قوی صورت بگیرد.

وی که از اعضای شورای فنی فدراسیون برای انتخاب حسین نهرودی به‌عنوان سرمربی تیم ملی بود، گفت: نهرودی بزرگ بوکس ایران است و آن مقطع بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی بود. همکاران او نیز همان نفراتی هستند که در کادرفنی قبلی نیز حضور داشتند. امیدوارم استاد نهرودی هرچه سریعتر سلامتی‌اش را به دست آورده و همراه تیم ملی باشد. اما اگر تصمیم به تغییرات است باید این مهم زودتر عملی شود. نهرودی یک فرد بزرگ در بوکس است که حتی می‌تواند در بخش‌های مهم دیگر به این رشته کمک کند.

مظاهری با بیان اینکه بوکس نباید تک بُعدی باشد، بیان کرد: ببینید همانطور که گفتم بهتر است ترکیب اعزامی زودتر مشخص شود، اما وقتی برای اوزان مختلف، نفر دوم و سوم نداشته باشیم کار سخت می‌شود. باید حداقل ۵۰ بوکسور به همراه ۱۰ مربی را در اردو داشته باشیم و با زمان‌بندی مناسب از آنان استفاده کنیم.

وی گفت: بوکس ما برای رسیدن به خواسته‌هایش خیلی کار دارد و باید برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی صورت بگیرد وگرنه در آسیا هم کار دشوار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =