هندبال جوانان دختر

مربی تیم هندبال جوانان دختر گفت: پیش‌بینی ما پیروزی برابر چین و چین‌تایپه در قهرمانی آسیا و کسب مدال بود، اما نتوانستیم از پس مدعیان قاره کهن بربیاییم.

به گزارش پیام خانواده  هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا روزهای ۹ تا ۱۸ تیر به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار شد که پنج تیم کره‌جنوبی، چین، ژاپن، چین‌تایپه و ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی دختران جهان که تابستان سال آینده در مقدونیه شمالی برگزار می‌شود را کسب کردند.

ملی‌پوشان هندبال ایران در آخرین دیدار از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به مصاف قزاقستان رفتند که شاگردان اکبرآبادی با برد ۲۷ بر ۲۴ مقابل قزاقستان پنجم شدند و سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند. پیش از این دختران هندبال ایران در مرحله گروهی مقابل چین‌تایپه و چین شکست خورده و برابر هند و ازبکستان پیروز شدند و در رده سوم گروه خود ایستادند. آنها در مرحله دوم مقابل هنگ‌کنگ و قزاقستان پیروز شدند و در رده پنجم قرار گرفتند.

مریم فخری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره عملکرد تیم هندبال جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب عنوان پنجمی و سهمیه مسابقات جهانی، اظهار داشت: در این رقابت‌ها با تیم‌های چین، چین تایپه، هند و ازبکستان همگروه شدیم. از اردوهای دوم و سوم تمامی فیلم‌های بازی این تیم‌ها را ارزیابی کردیم.

وی افزود: متاسفانه در اردوی آخر کاپیتان تیم مصدوم شد و در یک یا دو بازی در مسابقات قهرمانی آسیا با مصدومیت بازی کرد. با ارزیابی که از تیم‌های چین و چین‌تایپه داشتیم، پیش‌بینی کرده بودیم که بتوانیم آنها را شکست دهیم و به سکو برسیم، اما مصدومیت کاپیتان تیم سبب شد تا نتوانیم به مدال برسیم.

مربی تیم هندبال جوانان دختر عنوان کرد: چین، چین‌تایپه و کره‌جنوبی تیم‌های عنوان‌دار و مدعی بودند. بازیکنان این تیم‌ها در رقابت‌های جهانی بازی می‌کنند. در هر صورت توانستیم تیم‌های هند و ازبکستان را ببریم و به عنوان تیم سوم گروه راهی مرحله بعد شویم. در بازی آخر با تیم خوب قزاقستان بازی کردیم و این دیدار بسیار سنگین بود؛ اما بازیکنان ایران با مدیریت خوبی که در بازی داشتند توانستند به عنوان تیم پنجم به سهمیه مسابقات جهانی برسند.

وی اضافه کرد: توقع بیشتری از تیم هندبال ایران نبود و همه می‌دانستند که چین، کره‌جنوبی و چین‌تایپه جزو مدعیان آسیا هستند. فاصله بازی با این تیم‌ها زیاد بود، اما ما هم تمام تلاش خود را کردیم تا سهمیه جهانی را بگیریم. خیلی‌ها انتظار داشتند چهارم شویم اما فاصله زیاد بود و نمی‌توانستیم از پس این تیم‌ها بربیاییم.

فخری خاطرنشان کرد: در رقابت‌های دور قبل مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست هند، ازبکستان و قزاقستان شده بودیم و همان انتظاراتی که از تیم داشتیم برآورده شد. در ترکیب تیم جوانان ۶ بازیکن نوجوان حضور داشتند و عملکرد خوبی از خود در آسیا نشان دادند. در رده بزرگسالان هم در اردوی اول از جوانان دعوت نشد و باید دید با تصمیم کادر فنی فدراسیون برخی از جوانان را به اردو دعوت می‌کند یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =