کد خبر: 10613
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
حوزه چاپ

تولیدکننده نوشت‌افزار ملی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه چاپ چیزی از دیگر کشورها کم ندارد، گفت: برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران کمک می‌کند، آخرین فناورها و دستاوردهای روز جهان و مسائلی که با صنعت مرتبط است، در صنف به اشتراک گذاشته شود.

به گزارش پیام خانواده  مجید اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب ایرنا، با بیان اینکه هر محصولی که تولید می‌شود نیاز به بسته‌بندی دارد، افزود: محصولاتی که در حوزه نوشت‌افزار تولید می‌شوند، علاوه بر بسته‌بندی و روکش که روی آن قرار می‌گیرد باید استانداردهایی مانند سلامت کودکان، بازیافت و مسائل دیگر را رعایت کنند.

این تولیدکننده نوشت‌افزار ملی، با اشاره به لزوم رعایت استانداردهایی در ساخت کالاهایی که به منظور استفاده در دفاتر تولید می‌شوند، توضیح‌داد: برخی از کالاهایی که در حوزه دفاتر تولید می‌شود، به صورت مستقیم با کاغذ مقوا و صحافی در ارتباط است، محصولاتی هم که در حوزه نوشت افزار تولید می‌شود ارتباط نزدیکی با حوزه بسته‌بندی محصول دارد. هرچقدر فناوری این صنعت توسعه پیدا کند، به لحاظ فناوری، کیفیت و شکل می‌تواند برای محصولاتی که تولید می‌شود تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه چاپ چیزی از دیگر کشورها کم ندارد، ادامه‌داد: برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران کمک می‌کند، آخرین فناورها و دستاوردهای روز دنیا و مسائلی که با صنعت مرتبط است، در صنف به اشتراک گذاشته شود و افرادی که در حوزه تولید محصول فعالیت می‌کنند بتوانند از دستاوردها و آخرین محصول‌ها استفاده کنند.

همه تولیدکنندگان باید به‌روز باشند

اکبری با اشاره به ریشه‌های مشترک میان صنعت چاپ، بسته‌بندی و نوشت‌افزار، ادامه‌داد: اگر بخواهیم مسائلی مانند بازیافت را در نظر بگیریم، توجه به ریشه‌های مشترک این سه حوزه می‌تواند به پیشرفت اقدامات کمک کند. به نظر من نمایشگاه آینده چاپ ایران کمک می‌کند که صنایع بتوانند بازار را رصد و محصولات با کیفیتی را عرضه کنند.

نمایشگاه آینده چاپ ایران کمک می‌کند که صنایع بتوانند بازار را رصد و محصولات با کیفیتی را عرضه کنند

این تولیدکننده نوشت‌افزار ملی، نقش زیرساخت‌های دولتی را در موضوع صادرات کالای تولید شده مهم عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها، مسائل بانکی و نحوه اختصاص ارز، همه به تولیدکننده داخلی آسیب وارد می‌کند، اما تولید را عقب نمی‌اندازد. تولیدکنندگان مجبور هستند به روز باشند، زیرا با مخاطبان جهانی در ارتباط هستند. هیچ جایی محصولاتی که سال‌ها قبل تولید شده است، ارائه نمی‌شود. صنعت به سمتی می‌رود که همه چیز به روز می‌شود و این در همه ابعاد زنگی خود را نشان می‌دهد. در نتیجه این تولیدکننده است که باید با ابعاد زندگی مصرف کننده تطیبق پیدا کند.

به گفته او، اقدامات در سطح بین‌المللی باید در سطح کلان‌تر انجام شود و دولت باید زیرساخت‌هایی را ایجاد کند تا تولیدکنندگان بتوانند در بازارهای جهانی ارتباط بگیرند و برای صادرات محصولات کاری کنند.

فعلا توانایی همکاری با چند کشور بزرگ را داریم

اکبری با بیان اینکه تولیدکنندگان برای دستیابی به آخرین تکنولوژی، با تمام مشکلات، دستگاه‌های چاپ را وارد ایران می‌کنند، ادامه داد: ماشین‌های چاپ با مشکل وارد کشور می‌شود، این دستگاه‌ها کالایی ارائه می‌دهند که در کشورهای پیشرفته مانند ایتالیا و چین و ژاپن ارائه می‌شود. قطعا در ایران موارد اولیه با سختی تامین می‌شود اما تولیدکننده سعی‌اش را برای به روز بودن انجام می‌دهد. در نهایت اتفاق کلان باید در بخشی که دولتمردان تصمیم‌گیری می‌کنند بیفتد.

در نتیجه رقابت با کالای خارجی، محصولات تولید ملی استانداردها، تنوع و کیفیت بالاتری خواهندداشت

این تولیدکننده نوشتار ملی با اشاره به اینکه ایران به صورت محدود و با کشورهای محدود کالا صادر می‌کند، ادامه داد: استاندارد تولید کالا در ایران باید با کشورهای بزرگ رقابت کند، به همین دلیل فعلا توانایی همکاری با چند کشور بزرگ را داریم. اگر مشکلات رفع شود، می‌توانیم اقدامات گسترده‌تری انجام بدهیم.

به گفته او اگر رقابت نباشد ممکن است تولیدکننده دچار خودشیفتگی شود. ورود محصول به کشور محدود است اما اگر ورود آزاد بود رقابت شیرین‌تری انجام می‌شد. در نتیجه رقابت با کالای خارجی، محصولات تولید ملی استانداردها، تنوع و کیفیت بالاتری خواهندداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =