کد خبر: 11326
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
مسابقات کشتی

تهران- ایران اعزام ۱۲ گوش‌شکسته به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی امید به ارتقا رنکینگ ایران در این دوره از رقابت‌ها را افزایش داده است.

به گزارش پیام خانواده  مسابقات کشتی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از فردا (سه‌شنبه) با انجام قرعه‌کشی ۶ وزن کشتی فرنگی به صورت رسمی آغاز خواهد شد. در این دوره از بازی‌ها نخست فرنگی‌کاران (۱۲ و ۱۳ مهر) به روی تشک خواهند رفت و در ادامه آزادکاران (۱۴ و ۱۵) برای کسب نشان زرین بازی‌ها تلاش می‌کنند. فدراسیون کشتی با همکاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ۱۲ گوش‌شکسته را به این دوره از مسابقات اعزام کرده است. در ترکیب کشتی آزاد و فرنگی ایران قهرمانانی حضور دارند که بنا به ادعای کارشناسان بیشترین شانس را برای کسب مدال طلا دارند.

در ترکیب تیم کشتی آزاد حسن یزدانی پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران، رحمان عموزاد قهرمان جهان، امیرحسین زارع قهرمان جهان و نفر سوم المپیک، مجتبی گلیچ دارنده مدال برنز جهان، یونس امامی نفر سوم کشتی آزاد جهان و ابراهیم خواری حضور دارند. خواری (دارنده نقره جوانان آسیا) هر چند که کم نام و نشان‌تر از دیگران است اما توانسته در رقابت‌های انتخابی کشتی علیرضا سرلک نایب قهرمان جهان را شکست دهد و به ترکیب تیم اضافه شد.

همچنین در ترکیب تیم کشتی فرنگی یونس دلخانی دارنده مدال طلای قهرمانی جهان، امین میرزازاده قهرمان جهان، امین کاویانی‌نژاد قهرمان آسیا، سیددانیال سهرابی قهرمان امیدهای جهان، محمدهادی ساروی دارنده برنز المپیک و طلای جهان و ناصر علیزاده قهرمان آسیا حضور دراند.

کشتی در ادوار مختلف المپیک تاکنون ۱۱ طلا، ۱۵ نقره و ۲۱ مدال برنز برای ایران کسب کرده است. همچنین این رشته از بازی‌های ۱۹۵۴ مانیل به بازی‌های آسیایی اضافه شد و گوش‌شکسته‌های ایرانی تاکنون ۶۴ مدال طلا، ۴۰ نقره و ۳۳ برنز برای کاروان کشورمان به ارمغان آوردند. رضا سوخته‌سرایی با سه مدال طلا و یک نقره دومین کشتی‌گیر پرافتخار ادوار مختلف بازی‌های آسیایی است.

یوتاکا کانکو با کسب چهار نشان طلا بهترین کشتی‌گیر تاریخ بازی‌های آسیایی به شمار می‌رود. رضا یزدانی و علیرضا حیدری با سه نشان طلا در جایگاه سوم و چهارم این جدول قرار دارند.

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نخستین مدال طلای ایران را کشتی با هنرنمایی حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم کسب کرد. همچنین علیرضا کریمی، پرویز هادی، حسین نوری و محمدعلی گرایی موفق به کسب نشان طلا شدند. براساس آمار، ۲۵ درصد مدال‌های طلای کاروان ایران را کشتی‌گیران در آن دوره بازی‌ها به نام خود ضرب کردند.

هر چند که برخلاف دوره گذشته، رقابت‌های کشتی در روزهای پایانی بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود اما عملکرد کاروان ایران تا کنون بر وفق مراد مسوولان کشور نبود و چشم امید کاروان اکنون به هنر شاگردان حسن رنگرز و پژمان درستکار است؛ قهرمانانی که در فاصله کمتر از ۲۰ روز پس از پیکارهای جهانی بلگراد، دوباره باید گام به تشک رقابت بگذارند. تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی اواخر شهریورماه در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲ عنوان نایب قهرمانی تیمی را کسب کرد.

هر چند که در ترکیب تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نامدارانی مانند کامران قاسم‌پور قهرمان جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم و برادران گرایی حضور ندارند اما نخبگان این رشته همچنان مدعیان اول کسب نشان طلا در هانگژو به شمار می‌روند. کارشناسان کشتی باور دارند که گوش‌شکسته‌ها می‌توانند در بدترین شرایط با هنر نفراتی مانند حسن یزدانی، امیرحسین زارع، امین میرزازاده و محمدهادی ساروی چهار نشان زرین این دوره از رقابت‌ها را کسب کنند.

همچنین رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی، مجتبی گلیچ، امین کاویانی‌نژاد و دانیال سهرابی نیز می‌توانند در هانگژو نخستین طلای خود را کسب کنند. البته تمام این احتمالات به شرایط مسابقه و اتفاقات پیرامون آن گره خواهد خورد. در صورت تحقق پیش‌بینی کسب چهار تا ۶ مدال طلا توسط کشتی‌گیران ایرانی جایگاه کاروان ایران به صورت چشمگیری ارتقا می‌یابد و می‌توان با تکیه بر توانایی ستارگان رشته‌های دیگر مانند کاراته، وزنه‌برداری و کبدی رویای رسیدن به جمع ۶ کشور برتر و تکرار عنوان دوره گذشته محقق شود.

کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ۲۰ مدال طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز و در مجموع با ۶۲ مدال در جایگاه ششم قرار گرفت. کاروان ایران با ۳۸۷ ورزشکار در آن دوره از بازی‌ها شرکت کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =