کد خبر: 11503
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
فدراسیون سوارکاری

دبیر فدراسیون سوارکاری گفت: در تلاش هستیم که مشکل قرنطینه اسب‌ها را حل کنیم تا اجازه داشته باشیم با اسب‌های خودمان در رقابت‌ها شرکت کنیم.

به گزارش پیام خانواده  مصطفی دهدشتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص رقابت‌های پرش با اسب قهرمانی کشور اظهار داشت: سطح کیفی مسابقات قهرمانی کشور و آمادگی سوارکارها و اسب‌ها بسیار بالا بود و باعث شد که تا آخرین لحظات قهرمان مشخص نشود. نکته بسیار شگفت انگیز برای من استقبال ویژه و استثنائی مردم از این رقابت‌ها بود که تعداد بسیار زیادی برای تماشای مسابقه آمدند. خوشحالیم که رقابت‌ها در سلامتی کامل برگزار شد و هیچ حادثه‌ای را شاهد نبودیم. بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو که نتوانستیم عنوانی کسب کنیم، برنامه‌ریزی مفصلی برای بازی‌های آسیایی بعدی در ژاپن، انجام دادیم.

وی ادامه داد: مطمئنا اگر بتوانیم برنامه را به‌خوبی اجرا کنیم، قطعا در بازی‌های آسیایی بعدی صاحب عنوان خواهیم شد. در تلاش هستیم که مشکل قرنطینه اسب‌ها را حل کنیم تا اجازه داشته باشیم با اسب‌های خودمان در رقابت‌ها شرکت کنیم و دیگر نیاز نباشد که سوارکاران ما اسب‌هایی که در کشورهای دیگر هستند را برای رقابت‌ها ببرند.

دبیر فدراسیون سوارکاری با اشاره به مشکل قرنطینه اسب‌ها در کشور اضافه کرد: حل این مشکل به تنهایی از دست فدراسیون بر نمی‌آید و نیاز است که دولت دستور صادر کند تا وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و سازمان‌های ذی‌ربط با ما همراه شوند. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات تولیدکنندگان ما نیز همین است که نمی‌توانند اسب‌های بسیار خوب ایرانی را صادر کنند و در مسابقات نیز نمی‌توانیم با اسب‌های خودمان که در داخل کشور هستند، شرکت کنیم.

وی درباره رویدادهای رقابتی و آموزشی فدراسیون نیز گفت: برنامه‌ریزی ما برای کل کشور است نه فقط برای مراکز خاص و طبق تقویمی که داریم، تا الان ۱۴۳ کلاس آموزشی را تا اینجای سال برگزار کردیم و حتی در نقاط دورافتاده مثل سیستان و بلوچستان نیز کلاس آموزشی برگزار کردیم.

مرحله نهایی مسابقات قهرمان کشوری پرش با اسب روز جمعه در مجموعه سوارکاری آزمون با حضور ۴۰ سوارکار برگزار شد که در نهایت ۲۲ نفر به فینال رسیدند.

در پایان این رقابت‌ها، شراگیم حبیبی با اسب گیسکا موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کند. علیرضا خوش‌دل با اسب فاراوله در جایگاه دوم ایستاد و محمدحسین مکاری‌نژاد با اسب گیگانت نیز به عنوان سومی دست یافت.

همچنین رامین شهابی با اسب چاپارون رده چهارم را کسب کرد و مازیار جمشید خانی با اسب کورادو ۱۳۵ عنوان پنجمی را به دست آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =