سرمربی تیم ملی تکواندو

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با بیان اینکه قهرمانی در جام‌جهانی کره‌جنوبی حاصل دست‌رنج همه مربیان بود، گفت: میرهاشم حسینی به اوج پختگی و تجربه رسیده و یک لیدر واقعی برای تیم ما در جام‌جهانی بود.

به گزارش پیام خانواده  مجید افلاکی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص عملکرد تیم تکواندو ایران در جام‌جهانی کره‌جنوبی که با کسب مدال طلای بخش مردان و رسیدن به برنز میکس همراه شد، اظهار داشت: در بخش مردان قرعه سختی داشتیم اما قسمت این بود کارمان را با کره‌جنوبی آغاز کنیم که میزبان بود. جالب است قرعه‌ها را خودمان برداشتیم اما در هر بخش زنان و مردان، سخت‌ترین قرعه به تیم‌های ما خورد.

وی افزود: کره‌جنوبی و چین چندسال است که میزبانی جام‌جهانی را برعهده می‌گیرند و آشنایی خوبی با مسابقات دارند و اصلا نمی خواهند سکوهای قهرمانی از دست آنان برود.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران، ادامه داد: روش برگزاری مسابقات بسیار مهیج بود و تعداد نفرات تیم‌ها، تایم مبارزات و جایزه نقدی خوبی که داشت، بر حساسیت‌ها افزوده بود. کره جنوبی به عنوان میزبان نمی‌توانست شکست مقابل ما را قبول کند. بعد از برتری مقابل آنها، برزیل و استرالیا را هم مغلوب کرده و در بخش مردان به قهرمانی رسیدیم.

وی گفت: در بخش میکس، تیم چین با تمام قوا آمد و از دو بازیکن گرندپری خود در ترکیب استفاده کرد که انصافا باید بگویم بازیکنان بانوان ما در این دیدار عالی بودند. بعد از این بُرد و باخت کره برابر برزیل، بازیکنان ما مقداری مسیر را هموار دیدند و همین مساله موجب شکست شد. بعد از این مساله، بچه‌ها خودشان را به خوبی جمع و جور کردند و با برتری مقابل ساحل عاج در رده‌بندی به مدال برنز رسیدیم.

افلاکی گفت: واقعا تیم بانوان ما در بخش میکس تیمی عالی بود و کمک زیادی داشتند تا به سکوی سوم و مدال برنز برسیم.

وی در خصوص اینکه شروع خوبی با تیم ملی داشت و نفراتی چون میرهاشم حسینی نیز بازگشت مناسبی به دوران اوج داشتند، عنوان کرد: میرهاشم تجارب گرانبهایی دارد و اکنون در اوج پختگی است. مگر او چند سال دارد که بخواهد ناامید شود؟ من و رئیس فدراسیون بارها با او صحبت کردیم و اگر به خودش اطمینان کند، با این استعداد نابش حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. من از هر سه بازیکن تیمم در جام‌جهانی رضایت کامل دارم و در این بین، میرهاشم یک لیدر واقعی بود.

سرمربی تیم ملی در خصوص گرندپری منچستر در ماه آینده و اینکه کسب سهمیه از طریق رنکینگ در پایان این رویداد بسته می‌شود، عنوان کرد: سه بازیکن ما در گرندپری (مهدی حاجی‌موسایی، ابوالفضل زندی و مهران برخورداری) برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارای شانس هستند و رقابت نزدیکی با حریفان قدرتمند خود دارند.

وی در مورد مصدومیت حاجی موسایی، بیان کرد: این آسیب دیدگی زانو در مسابقات دانشجویان جهان برای وی رخ داد و با تلاش پزشکان و تمهیداتی که خواهیم داشت، ان‌شاالله در گرندپری منچستر به میدان می‌رود.

افلاکی در پایان گفت: موفقیت در جام‌جهانی حاصل دست‌رنج تمام مربیان بود و باید از آنان تشکر کرده و به خانواده ورزش و جامعه تکواندو تبریگ بگویم. من در جایگاه سرمربیگری تیم ملی یک مستاجر هستم و امیدوارم تا زمانیکه این سمت را دارم، موثر باشم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =