رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: اساس ورزش زورخانه‌ای بر پایه جوانمردی، صداقت، درستی و سلامتی اخلاقی است که بی شک این فرهنگ و صفات برجسته‌ آن میراث ماندگار پدرانمان در سراسر جهان است.

به گزارش پیام خانواده  اجلاس بین‌المللی موانع توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای امروز (شنبه) با حضور سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مهرعلی باران‌چشمه رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، سیدمصطفی هاشمی‌طبا رییس اسبق سازمان تربیت بدنی و شرکت کنندگان خارجی در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این مراسم با اشاره به اینکه هر یک از اجرای این ورزش دارای سابقه دیرینه‌ای است، گفت: هدف ما از این نشست فرصتی شد تا با شما نظرات و گفت‌وگوها را به اشتراک بگذاریم تا به ماهیت این رشته جهان شمول بیشتر بپردازیم. اساس این ورزش برپایه جوانمردی، صداقت، درستی و سلامت اخلاقی است؛ بی شک این فرهنگ و صفات برجسته‌آن میراث پدران ما در سراسر جهان است.

باران‌چشمه ادامه داد: هر یک از اجزای رشته زورخانه‌ای از جمله میل، سنگ و کباده دارای سابقه کهن است و برای ماندگاری آن باید به حفظ ارزش‌ها و رعایت آیین بین‌المللی و به روز شدن آن اهمیت داده شود. باور دارم که حضور میهمانان عالی قدر به عنوان سهام‌دار این ورزش پاک زمینه ساز رشد این ورزش خواهد بود. شایسته و بایسته است رهبر معظم انقلاب ایران برای چند مرتبه به توسعه ورزش زورخانه‌ای در ابعاد بین‌المللی آن تاکید کردند.

وی خاطر نشان کرد: اشتراکات فرهنگی، قومیتی، رفتاری و ملی همه شرکت کنندگان در این اجلاس باعث پیوند شده و حفظ این پیوند با حضور مستمر میسر خواهد بود. امیدوارم با تکیه بر شعار المپیک قوی، از پیشنهاد راهکار موثر شما استفاده خواهیم کرد.

سیدمحمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: ورزش زورخانه‌ای به عنوان قدیمی‌ترین رشته‌ ورزشی جهان با قدمتی بیش از ۹ قرن نمادی از فرهنگ و هوشمندی مردم ایران زمین است. ورزشی برخواسته از بطن نهاد جامعه با هدف مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و ایجاد همبستگی و یگانگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =