کد خبر: 13054
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
شهرداری قم

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم از اجرای ۲۹ گذرگاه عرضی ایمن در نقاط حادثه‌خیز سطح شهر خبر داد.

به گزارش پیام خانواده  محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های ترافیکی به‌منظور ایمن‌سازی معابر شهری اظهار داشت: آرام‌سازی ترافیک و ایجاد ایمنی برای عابران پیاده و رفع گره‌های ترافیکی از موضوعات مهم و رسالت‌های شهرداری در این زمینه است.

وی از ایمن شدن بلوار امام علی (ع) پردیسان و پای چراغ‌های بلوار خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای پلیس راهور از تصادفات در این بلوار، اقدام به حذف یک خطوط و ایمن‌سازی چراغ‌های بلوار عملیاتی شد.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم از اختصاص بودجه به‌منظور ایمن‌سازی گذرگاه‌های عرضی امن عابر پیاده در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طراحی و مطالعات حمل‌ونقل به‌منظور ایجاد گذرگاه عرضی امن عابر پیاده و ایمن‌سازی آن در نقاط حادثه‌خیز سطح شهر انجام شده است.

عباسی با بیان اینکه ۲۹ گذرگاه عرضی ایمن در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طراحی‌های لازم انجام شده و در حال حاضر به معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم به‌منظور اجرای پروژه سپرده شده و امیدواریم به زودی شاهد اقدامات مفیدی در این زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: در طراحی‌های انجام شده ایمن‌سازی گذر عابر پیاده در تمام سنین مورد توجه قرار گرفته و مسیر مناسب برای افراد ویلچری نیز طراحی شده است.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه عامل بیشترین تصادفات کاهش دید رانندگان است، تاکید کرد: در طراحی‌ها به اجرای پروژه روشنایی توجه دوچندانی شده و در حال حاضر در مرحله مناقصه قرار دارد.

عباسی در خصوص ایمن‌سازی گذرگاه‌ها اذعان کرد: اقدامات لازم برای بررسی و ساماندهی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، سرعتکاه‌ها، هدایت مسیر، آشکارسازی و هوشیارسازی در این مطالعات انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مطالعات به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پیشنهاد شده تا یک متر قبل از گذرگاه‌های عرضی گل‌میخ‌های سولار چشمک‌زن نصب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =