برنامه‌های فرهنگی

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری برای سال تحویل و شب‌های قدر در ۲۰ هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده   مهدی متین‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا بیان کرد: گلزار شهدا یکی از اماکن متبرک است که هر ساله مردم برای تحویل سال نو و شب های قدر به آنجا می روند به همین دلیل متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال گذشته برای حضور مردم و برگزاری برنامه ها و تولیدات متنوع در این محیط تمهیداتی را در نظر گرفته اند.

وی افزود: متولیان بنیاد شهید از سال گذشته گلزارهای شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام را به عنوان مراکز فرهنگی و به نام «امام‌زادگان عشق» برای برگزاری مراسم مذهبی و معنوی در نظر گرفتند امسال هم این مراسم با قدرت در گلزارهای شهدا برپا می‌شود و ما در خدمت مردم هستیم.

متین‌پور گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌ای با عنوان «گلشن وحی» شامل جزءخوانی و تلاوت قرآن به یاد شهدا و در شب های لیالی قدر مراسم معنوی در گلزارهای شهدا برگزار می شود.

هزار و ۲۰۰ حسینیه شهید در کشور

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ حسینیه در خانه های شهدا وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از خانواده های شهدا قسمتی از خانه را که شهید زندگی می‌کرده به حسینه تبدیل کرده اند.

متین پور افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه «گلشن وحی» توسط خانواده شهدا در این حسینیه ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه هایی هم از سوی تشکل‌های ایثارگری و مردم برای تحویل سال نو، ماه رمضان و پویش هایی نظیر تبریک سال نو به خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود که ما با آنها همکاری می کنیم.

متین‌پور تصریح کرد: مجموعه های مختلف نظیر انجمن های اسلامی، دانش آموزی، دانشجویی، بسیج و دستگاه های دولتی در ایام نوروز به ما اعلام می کنند که می‌خواهند به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران بروند ما هم هماهنگی های لازم با خانواده های مورد نظر را انجام می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =