تیم‌ ملی کاراته

سرمربی تیم ملی کاراته، گفت: تیم ملی امسال شکل و شمایل جدیدی خواهد داشت. باید حمایت شویم و با برنامه پیش برویم تا در مسابقات قاره‌ای، جهانی و بازی‌های آسیایی ژاپن به موفقیت برسیم.

به گزارش پیام خانواده  شهرام هروی از مربیان موفق رشته‌های انفرادی ورزش ایران است که توانست تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران را در یک دهه به نتایج درخشانی در سطح جهان و قاره آسیا برساند. هرچند در این بین، سال ۱۴۰۲ برای او و کاراته ایران آنگونه که انتظار بود، پیش نرفت.

بر این اساس و به مناسبت آغاز سال جدید، خبرگزاری ایرنا گفت‌وگویی را با وی انجام داده که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

سالی که گذشت از لحاظ نتیجه برای شما و تیم ملی چگونه بود؟

در هر ورزشی، فراز و نشیب وجود دارد. توقع داشتیم در بازی‌های آسیایی هانگژو نتیجه بهتری (بیش از یک طلا) بگیریم و در پیکارهای جهانی هم در بخش تیمی با اتفاقی که برای ما رخ داد، نتوانستیم نتیجه لازم را بگیرم. با این حال تجارب ارزشمندی به دست آمد که حتما امسال به ما کمک زیادی خواهد داشت.

پس از کسب طلای سجاد گنج‌زاده در هانگژو بازهم شاهد برافراشته شدن پرچم مزین به نام حضرت ابوالفضل از سوی شما بودیم.

ارادت خاصی به آقا ابوالفضل (ع) دارم و در سال‌های اخیر و در مسابقات مختلف پرچم مزین به نام حضرت را در مسابقات مختلف به همراه داشتم. این اقدام من، قلبی است و بسیار خوشحالم که بازیکنان تیم ملی نیز همین حس و ارادت را دارند.

توسل کردن در زندگی شخص من نیز بارها به کمکم آمده است. یاد گرفته‌ام که تلاش و کوشش داشته باشم و با توسل به ائمه، مطمئن هستم، هیچگاه حقی از بین نمی‌رود.

در سال جدید چه عواملی نیاز است تا دوباره تیم ملی کاراته به دوران درخشانش بازگردد؟

قطعا تیم ملی امسال شکل و شمایل جدیدی خواهد داشت. رئیس سازمان تیم‌های ملی انتخاب شده و برنامه‌ریزی‌ها صورت پذیرفته است. باید تلاش کنیم، حمایت شویم و با برنامه پیش برویم تا در مسابقات قاره‌ای، جهانی و بازی‌های آسیایی ژاپن به موفقیت برسیم.

متاسفانه در سال گذشته نتوانستیم در اکثر کاراته‌وان‌ها و مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم. تیم باید حمایت شود و در مسابقات شرکت کند تا مثل یک دهه گذشته دوباره در بین‌ تیم‌های برتر جهان باشیم. در این راه نیاز به حمایت وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون داریم. حتی در هانگژو که حال ورزش ایران چندان خوب نبود، به یک طلای ارزشمند رسیدیم اما می‌دانم توان کاراته ایران خیلی بیشتر از اینهاست.

در یک دهه گذشته تا حدی نتایج تیم خوب بود که عملکرد سال گذشته موجب شد انتقادات زیادی به شما شود.

به طور یقین افرادی که از بیرون شرایط را رصد می‌کنند، با نقد منصفانه می‌توانند کمک زیادی به ما داشته باشند. همه چیز به جای خودش خوب است تا بتوان در مسیر درست حرکت کرد. در این ۱۰ سال نتایجی گرفتیم که عملکرد سال گذشته با آن قابل قیاس نبود. مطمئن باشید تلاش‌مان را افزایش می‌دهیم تا با حمایت‌ فدراسیون، دوباره روی نوار موفقیت گام برداریم.

کمی از فضای فنی خارج شویم. کاراته را از چه سالی آغاز کردید؟

سال ۱۳۶۲ برادر بزرگم، (کامرن هروی) من را به باشگاه کاراته بود و از آن سال تاکنون زیر نظر سنسی «جمشید سلیمی» کار می‌کنم. ۱۰ سالم بود و همزمان در باشگاه ایرانیان، فوتبال نیز بازی می‌کرد. بعد از حدود ۲ سال، کلا به کاراته رفتم.

از انتخاب کاراته پشیمان نیستی؟

از فعالیت در کاراته بسیار خوشحالم. این رشته به من هویت داد و با آن عجین شده‌ام. ۴۰ سال است با این ورزش زندگی می‌کنم و در ۱۵ سال اخیر که در تیم ملی هستم، خیلی با کاراته اُنس گرفته‌ام. همان برتن کردن لباس سفید و تمرین کاراته، برایم ارزش زیادی دارد.

عید نوروز برای شما بیانگر چه چیزی است؟

عید نوروز یکی از بهترین سنت‌های ایران است. عید یادآور حضور خانواده و پدر و مادر است. (در این لحظه کمی مکث می‌کند) البته شما می‌دانید چند سالی است، پدر و مادرم را از دست داده‌ام و دیگر عید نوروز برایم حال و هوای گذشته را ندارد. با این حال، سر زدن به بزرگترها، همیشه برایم ارزشمند است.

در دوران کودکی بهترین عیدی‌ها را از چه کسی می‌گرفتی؟

خدا رحمت کند، پدر بزرگم را که واقعا مهربان بود. او در بهمن‌ماه، حقوق و عیدی‌اش را می‌گرفت و همان موقع پول خوبی به‌عنوان عیدی به من و کامران می‌داد. ما هم کمی شیطنت می‌کردیم و دوباره در روز اول عید، همان مبلغ را از پدربزرگم می‌گرفتیم. همین خاطرات است که انسان را به وجود می‌آورد.

سخن پایانی؟

خیلی ممنون از این گفت‌وگوی متفاوت. امیدوارم سال جدید برای مردم ایران سرشار از موفقیت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =