کد خبر: 13496
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
مشترکان صرفه‌جویی کننده برق

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: امسال با هدف تشویق مشترکان به مدیریت مصرف جوایز متنوعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پیام خانواده  مصطفی رجبی مشهدی در مراسم رونمایی رسمی از پویش با انرژی در جمع خبرنگاران افزود: شدت مصرف انرژی در کشور بیش از ۲ برابر متوسط جهانی است.

وی ادامه داد: همواره نیازمند آن هستیم تا بهینه مصرف کنیم تا بتوانیم تقاضاهای جدید برق را در بخش مولد کشور تامین کنیم.

مدیرعامل توانیر درباره هدف راه اندازی پویش با انرژی خاطرنشان کرد: در این پویش مشترکان خانگی و تجاری که بیش از ۸۰ درصد تعداد مشترکان کشور را تشکیل می دهند و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف را این بخش مصرف می کند، تشویق به کاهش مصرف می کند.

رجبی مشهدی گفت: امسال هم جایزه و هم طرح سال گذشته مربوط به کاهش مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جایزه ها متنوع هستند و بیش از ۸۰ میلیون جایزه است که به کسانی که در کاهش مصرف شرکت می کنند و به طور مستمر این کار را ادامه دهند از این جوایز ارزنده برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل توانیرافزود: مشترکان به این ترتیب هم به تامین برق مورد نیاز خود کمک می کنند و هم کمک می کنند بخش مولد و کساورزی انرژی بیشتری دریافت کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: همچنین می توانیم انرژی پایداری به کسانی که در بخش های گرم تر هستند بدهیم و هم به مکان هایی مانند بیمارستان ها، بخش های خدماتی و آموزشی تامین برق مناسبی انجام شود.

اختصاص پاداش چند برابری برای گزارش ماینر غیرمجاز
وی در باره فعالیت رمز ارزها نیز گفت: برای کسانی که به صورت مجاز فعالیت می کنند پیش بینی شده از ساعت ۲ بامداد تا ۹ صبح که ساعت بار حداقل است تامین برق داشته باشند.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: اما کسانی که به صورت غیرمجاز استفاده کنند جریمه شده و اگر ماینری از آنها کشف شود ضبط خواهد شد.
وی افزود: این دستگاه ها به مقام های قضائی داده می شود و بر اساس قوانین جدید امحا خواهند شد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: میزان جریمه برای این فعالان بیش از ۱۰۰ برابر نرخ تامین انرژی است و برخورد جدی می شود.

رجبی مشهدی از همه هموطنان خواست از طریق سامانه «برق من» چنین فعالیتی را گزارش کنند و گفت: در مقابل گزارشی که می دهند که محرمانه خواهد ماند، از پاداش های خوب بهره مند شوند.

وی افزود: پاداش ها اصلاح شده و متناسب با تعداد ماینری که گزارش کنند افزایش می یابد و این امر کمک می کند به تامین برق پایدار همه کسانی که در آن منطقه قرار دارند.

مدیرعامل توانیر درباره جایزه کاهش مصرف خاطرنشان کرد: بیش از ۴۲ مشترک صنعت برق داریم که از این تعداد حدود ۳۲ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند. اگر این تعداد مشترک کاهش مصرف برق داشته باشند طی ۲۱ هفته در نظر گرفته شده به صورت امتیازی از جوایزی که پیش بینی شده بهره مند خواهند شد.

رجبی مشهدی گفت: البته ممکن است مشترکان بیش از دو یا چند بار از این جوایز بهره مند شوند و محدودیتی در این جوایز وجود ندارد.

وی ادامه داد: مشترکان خانگی و تجاری که ۱۵ درصد مصرف را کاهش دهند به صورت قرعه کشی از جوایزی مثل خودرو برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل توانیر افزود: بر اساس میزان کاهش مصرف پاداش صرفه جویی پیش بینی شده، سال گذشته ۴۰ درصد از مشترکان خانگی در این طرح مشارکت داشتند و امید است امسال با افزایش تعداد مشترکان صرفه جویی کننده انرژی بیشتری را به بخش مولد تحویل دهیم.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: به طور قطع منابع مورد نیاز تامین خواهد شد و مشکلی در تامین اعتبار وجود ندارد.

وی گفت: پویش با انرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ادامه دارد.

مدیر عامل توانیردرباره رقم ناترازی برق در تابستان افزود: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است اما پیش بینی ها این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

رجبی مشهدی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود و پیش بینی این است امسال با اقدام هایی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

وی درباره صادرات برق به عراق در تابستان امسال گفت: برنامه این است که در دوره گرم سال حداکثر واردات را داشته باشیم و صادرات در حداقل ممکن باشد و بطور قطع متناسب با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

رجبی مشهدی درباره خاموشی در تابستان ادامه داد: بطور قطع با مشارکت مردم نیازی به خاموشی نخواهد بود.

وی درباره شارژ خودروهای برقی گفت: مشکلی برای کسانی که در نظر دارند در ایستگاه های شارژ خودروهای برقی سرمایه گذاری کنند، وجود ندارد و از طریق درخواستی که به شرکت های توزیع داده می سود، تامین برق خواهند شد، نرخ برق ایستگاههای شارژ نرخ تجاری یعنی ۵۴۷ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =