کد خبر: 13896
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
پاراجودو

درحالیکه کمتر از 80 روز به مسابقات پارالمپیک پاریس باقی مانده است تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان کشورمان همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش پیام خانواده   درحالیکه موسی غلامی تنها ملی پوش کشورمان در مسابقات گرجستان بود، حالا با امتناع وی از حضور در اردوی تیم ملی در فاصله کمتر از 80 روز به مسابقات پارالمپیک تیم کشورمان نماینده ای در رشته جودو ندارد!در این راستا میثم بنی طبا یکی دیگر از ملی پوشان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: ما چندروز پیش جلسه ای با آقای پولادگر داشتیم که به نمایندگی از آقای کارگری در آن جلسه حضور داشتند و ایشان به ما گفتند در ماجرای تغییر کادر فنی همه کاره فدراسیون است و اگر رئیس فدراسیون تصمیم به تغییر کادر بگیرد ما از تصمیم او حمایت می کنیم و اگر هم بخواهد با همین کادر ادامه دهد هم باز از این تصمیم حمایت خواهیم کرد.بنی طبا افزود: آقای مظلومی سعی دارد تا توپ را در زمین کمیته پارالمپیک بیاندازد. اما آقای پولادگر اشاره کردند که همه کاره در این ماجرا فدراسیون است و من فکر میکنم این کارها به خاطر این است که می‌خواهند افرادی که خودشان می خواهند را اعزام کنند چون قرار است ۳۰ خرداد اسامی مشخص شود و می خواهند کار را به لیست بلند بکشانند که بعد نتوانند اسامی را تغییر دهند.
مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان درباره امتناع حضور غلامی در تمرینات تیم ملی به خبرنگار ورزشی فارس گفت: ما دعوتنامه ای ندادیم و تازه داشتیم هماهنگ می کردیم. آن دو ملی پوش دیگر به وی زنگ زدند و تهدید کردند که اگر تو بروی فلان می شود و او هم تحت تاثیر قرار گرفته است و گفته است چون اردو کیفیت ندارد حاضر نمی شوم. سوال من این است که از کجا می داند که اردو کیفیت ندارد؟ اول باید بیاید و ببیند چه خبر است بعد اعلام کند که کیفیت ندارد و گفته که من باید با تیم هماهنگ باشم که گفتم آن هم نظر شماست.
مظلومی درباره جلسه ملی پوشان با آقای پولادگر گفت: اگر قرار است کادر عوض شود، پارالمپیک آن را عوض کند چون من عوض نمی کنم. جابجا می کنم اما عوض نمی کنم چون دلیلی برای این کار وجود ندارد.رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان ادامه داد: آن ها به سراغ کمیته پارالمپیک رفتند و هر تصمیمی برایشان بگیرد انجام می دهیم چون در مقام مافوق من قرار دارد. این ها به من گفتند از آقای کارگری دستور می گیریم که این اتفاق بیفتد و آقای کارگری گفت مسوولیت با فدراسیون است که اگر خراب شد هم فدراسیون باید پاسخگو باشد و به من هم زنگ زد و گفت حرف ما حرف فدراسیون است. نوری و بنی طبا به سفر گرجستان نیامدند و و پول بلیت و هتل سوخت و از همان موقع هم از آنها اطلاعی ندارم و فقط شنیدم که پیش آقای پولادگر رفتند.مظلومی ادامه داد: من با آقای پولادگر صحبت کردم . گفتم هر تصمیمی شما بگیرید اجرا می کنیم. اگر مسوولیت با شماست، شما تصمیم بگیرید، شما اجرا کنید من هم هرکار لازم باشد انجام می دهم. الان بحث به دستور حکومتی رسیده است. دستور بدهید اتفاق خواهد افتاد. یا من از دستور اطاعت می کنم یا باید بگویم خداحافظ و هنوز دستوری به من ابلاغ نشده است.وی خاطرنشان کرد: حالا که به دیدار آقای پولادگر می روند یعنی می خواهند که اعزام شوند. اگر نمی خواستند که به دیدار او نمی رفتند. در صورت ابلاغ دستور یا من قبول خواهم کرد یا می گویم من این کادر را قبول ندارم و مسوولیت با خودتان است. چون اگر خراب شود من باید پاسخگو باشم. آقای امینی سالیان سال سرمربی جودو بوده است و من نمی توانم او را زیردست شاگردش بگذارم.
مظلومی تاکید کرد: پارالمپیک درحال مذاکره با آن ها است یا به توافق می رسند و دستور می دهند و ما باید اجرا کنیم یا می گویند با فدراسیون به توافق برسید که آن وقت است که ما تصمیم می گیریم. دین ما می گوید به هر قیمت نباید به هرچیز رسید ولی کمونیست ها می گویند هدف وسیله را توجیه می کند. من می خواهم طلا بگیرم، دوپینگ میکنم و کارهای دیگر هم می کنم. شما یک رشته بگویید که ورزشکار در آن کادر را تعیین کند.رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان درباره اتفاق مشابه به این اختلاف در رشته پاراتکواندو و وساطت وزیر ورزش گفت: اگر وزیر ورزش به ماجرا واردشود و دستور دهد می توانم قبول نکنم؟ آخر این ماجرا ۲راه بیشتر ندارد. یا دستور می دهند و من اطاعت می کنم یا می گویند با فدراسیون توافق کنید. اگر به من باشد می گویم شما باید جریمه گرجستان نرفتنان را بدهید چون من را قبول نداشتید. من ۲تا مقام بالاتر به نام های وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک دارم که یا من باید جوابگو باشم یا آن ها. اگر دستور بدهند آنوقت می گویم این استعفای من و خداحافظ.مظلومی گفت: هیچوقت آقای کارگری و پولادگر نمی گویند کادر را اینگونه بگذار چون نه اداری است نه سیستمی. بعد از مسابقات هانگژو آقای کارگری به آقای یوسف زاده گفت که بهترین سرمربی کاروان است. من الان به چه بهانه ای او را عوض کنم؟

وی در آخر گفت: بعد از مسابقات قوانین اوزان عوض می شود و کار میثم بنی طبا دیگر تمام است، چون نمی تواند از ۶۰ به ۷۰ برود و این آخرین فرصتش است. اگر از فرصت استفاده کند می برد و اگر فرصت را از دست بدهد همه چیز را می بازد. ان شاالله هر اتفاقی که خیر است می افتد و ما برای نظاممان گردنمان از مو هم نازکتر است. ما برای ایران اسلامی همه کار انجام می دهیم و جانمان هم فدا می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =