کد خبر: 14016
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
مسئولیت پذیری اجتماعی

پیام خانواده- مسئولیت پذیری یکی از ویژگی های مهم برای هر انسانی است. یکی از مهم ترین انواع مسئولیت، مسئولیت پذیری اجتماعی است.

به گزارش پیام خانواده؛ مسئولیت پذیری اجتماعی در فعالیت های اقتصادی و مشاغل به این مفهوم است که افراد شاغل تا چه اندازه با اهداف و نیازهای جامعه خود آشنا بوده و چه مقدار روی این اهداف و نیازها تاثیر گذارند.انسان ها مسئولیت های مختلفی را در جامعه خود عهده دار می باشند. انجام و رعایت بعضی از این مسئولیت ها بر همگی ضروری است.

سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین و محوری‌ترین سازمان فعال در حوزه بیمه اجتماعی و بازنشستگی کشور؛ بیشترین تعداد بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در کشور تحت پوشش حمایت‌های متنوع خویش قرار داده است. به‌طور کلی تعهدات این سازمان، به دو بخش تعهدات کوتاه‌مدت و تعهدات بلندمدت تقسیم می‌شود.

با وجود توضیحاتی که پیرامون مسئولیت پذیری اجتماعی و سازمانهای خدماتی ارایه شد رفتن به این سازمانها به جرئت میتوان گفت هرکسی که قصد مراجعه به این سازمانها را دارد بنا به رفت و آمدهای پی در پی و نگرفتن جواب مناسب و اختصاص دادن زمان زیاد کابوسی است که در ذهن خود می پروراند

روز گذشته مجبور بودم که به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنم و از آنجا که خاطره خوبی از رفت و آمد در راهروها و طبقات و شعباتش داشتم این کابوس به سراغم آمد و خودم را آماده مراجعه به قسمتهای مختلف شعبه و پیگیریهای بی ثمر و پاسخ های بی اثر بودم

به همین دلیل صبح زود به یکی از شعبات سازمان تامین اجتماعی که در میدان امام حسین بود؛ مراجعه کردم و مستقیم به کارشناس مربوطه ارجاع داده شدم و مشکل بوجود آمده را توضیح دادم . با پیش زمینه ذهنی که داشتم آماده بودم تا این شخص توضیحاتم را به نیمه نرسانده به نفر بعدی ارجاع داده شوم، اما ایشون نه تنها کامل به توضیحاتی که پیرامون موضوعم بود توجه کرد؛ بلکه کامل راهنمایی کرد و با درایت و صبر و حوصله مشکلم را مرتفع کرد.

در تمام روز ذهنم درگیر این موضوع بود که انسان ها مسئولیت های مختلفی را در جامعه خود عهده دار هستند. انجام و رعایت بعضی از این مسئولیت ها بر همگی ضروری است و ای کاش کارشناسان و مودیان سازمانها مثل آقای سلیمی؛ مسئولیت پذیر و کارگشای مراجعین بودند و با حساسیت در مورد مسایل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیط زیستی رفتار میکردند چرا که تلاش برای انجام مسئولیت اجتماعی به افراد، سازمان ها و دولت ها کمک می کند تا نقش و تاثیر مثبتی در توسعه پایدار یک جامعه داشته باشند و جامعه‌ای پویاتر و هدفمندتر خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =