کد خبر: 14306
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
حلقه معرفتی

پیام خانواده - همایش بین المللی حلقه معرفتی قم-وین (ویکو ViQo) با حضور روحانیون شیعی-کاتولیک و اساتید دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پیام خانواده؛ این همایش که دور ششم از سری نشست‌های ویکو بود با همکاری موسسه بین المللی صلح و ادیان قم و صومعه سیسترشن وین برگزار شد.در این اجلاسیه حجت الاسلام دکتر طاهر امینی گلستانی( یکی از بنیانگذاران ویکو و رئیس موسسه صلح و ادیان قم)، حجت الاسلام دکتر مفتح (رئیس مرکز اسلامی هامبورگ)، حجت الاسلام دکتر شمالی( رئیس موسسه بین المللی مطالعات اسلامی)، دکتر شهریار شجاعی پور، حجت الاسلام براتی (عضو هیئت علمی جامعه المصطفی) و اساتیدی از دانشگاه وین و کلیسای کاتولیک صلیب مقدس از جمله دکتر ماخک، پادر ادموند، پروفسور هولندر، فیلسوف پروفسور جاناتان گریک، پروفسور جوزف استایفر در حوزه عدالت سیاسی از دیدگاه شیعه و کاتولیک به ارائه مقاله پرداختند.

برگزاری همایش بین المللی حلقه معرفتی قم-وین (ویکو ViQo)

حلقه معرفتی ویکو وین-قم برای گفتگوی کاتولیک و شیعه درباره دین، فلسفه و نظریه سیاسی در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد.

بنابر این گزارش، حلقه وین-قم برای گفتگوی کاتولیک و شیعه درباره دین، فلسفه و نظریه سیاسی (حلقه ویکو) گروهی از دانشمندان است که توسط شیخ دکتر طاهر امینی گلستانی از قم، ایران و دکتر کریستین ماخک از وین، اتریش تأسیس شده است. . این حلقه دانشمندان مسیحی و مسلمان را برای تبادل نظر و توسعه دوستی گرد هم می آورد. جلسات منظم هر دو سال یکبار برگزار می‌شود - محل برگزاری متناوب بین ایران و اروپا می باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =