کد خبر: 3885
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
ظریف

پیام خانواده- کلیدواژه"میدان" در این مصاحبه بارهاوبارها برای نقش بستن در ذهن مخاطب "تَکرار" می‌شود. آیا هدفی غیر از استفاده‌های انتخاباتی و دو قطبی سازی برای آن می‌توان متصور شد؟!

به گزارش پیام خانواده با نگاهی اجمالی به مواضع کاندیداهای انتخاباتی در کشورهای غربی علی‌الخصوص ایالات متحده به وضوح در می‌یابیم که علی رغم اختلاف مواضعی که پیرامون مسائل مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی دارند اما در یک چیز متفق القول و متحدند؛ احترام به سربازانشان.
حتی واقعیت این است که هرکدام تلاش می‌کنند گوی سبقت را از دیگری در قدردانی و سپاس از نیروهای نظامی خودشان بربایند اما افسوس و صد افسوس که این حد اندک از اخلاق‌مداری هم در کشور ما زیر پا گذاشته شد، بی شک سخنان وزیر امور خارجه ما دل‌های زیادی را به درد آورد. اما در اینجا توجه به چند نکته حائز اهمیت است:

۱- می‌گویند این فایل صوتی ۷ ساعت بوده و تنها ۳ ساعت آن منتشر شده است که ادعا می‌کنند وزیر امور خارجه ما تعاریف و تمجیدهای فراوانی از سردار شهیدمان حاج قاسم داشته است. بایستی گفت آن بی‌حرمتی که نباید صورت می‌پذیرفت رخ‌داده، حتی اگر تمام ۴ ساعت الباقی به تمجید از سردار دل‌ها گذشته باشد، در اصل آنچه گفته شده تفاوتی ندارد. این بر کسی پوشیده نیست که در دنیای سیاست بالاترین بی‌احترامی‌ها را در پوشش تعریف و تمجیدها بر یکدیگر روا می‌دارند.

۲- گفته می‌شود که قرار بوده است این مصاحبه برای بعد از پایان دولت دوازدهم منتشر شود و معلوم نیست چگونه به بیرون درز کرده؟! جواب بسیار ساده است: ببینید کجا بوده از همان جا درز کرده! هرچند که با درنظرگرفتن تحرکات انتخاباتی ساده‌لوحانه است اگر تصور کنیم عملی “غیرعمدی” بوده است.
۳- کلیدواژه “میدان” در این مصاحبه بارهاوبارها برای نقش بستن در ذهن مخاطب “تَکرار” می‌شود. آیا هدفی غیر از استفاده‌های انتخاباتی و دوقطبی‌سازی برای آن می‌توان متصور شد؟!

۴-فارغ از چگونگی “درز” این مصاحبه و اهداف آن، جناب آقای دکتر ظریف در مصاحبه‌های مختلف بارها فرموده‌اند که با بایدن دوستی دیرینه دارند و بر کسی پوشیده نیست که ریاست‌جمهوری آقای ظریف برای بایدن خبری بی‌نهایت مسرت‌بخش باشد؛ هماهنگی کامل در انتشار این فایل صوتی هم خود حکایت از “امدادهای غیبی” دارد!

موضوع روشن است و نیازی به قلم‌فرسایی بیشتر نیست. در پایان بایستی خدمت جناب آقای دکتر ظریف برادر انقلابی دیروز و یار جفا کرده امروز نکته‌ای را یادآوری کنیم؛ گفت حسین را می‌کشم، توبه می‌کنم و ملک ری را می‌گیرم، گندمی که هیچ‌وقت از آن نخورد. امروز گویی سردار سلیمانی دوباره شهید شد. فارغ از اینکه به صندلی پاستور برسید یا نرسید این گندم خوردن ندارد یا به زبان دوستانتان (That ain’t right) ...

شاهین صادقی نسب استاد دانشگاه تهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =