کد خبر: 4484
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم ملکه انگلیس کرد

پیام خانواده - «محسن بهاروند» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز استوارنامه خود را تسلیم ملکه انگلیس کرد.

به گزارش پیام خانواده، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس که روز یکشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۰ برای تصدی این سمت وارد لندن شد، امروز سه شنبه ۱۵ تیر ماه با حضور در کاخ باکینگهام استوارنامه خود را به رئیس دولت این کشور، ملکه الیزابت دوم تسلیم کرد.

محسن بهاروند پیش از این با حضور در وزارت امور خارجه انگلیس رونوشت استوارنامه خود را تقدیم مقامات این وزارتخانه کرده بود.

در بریتانیا بر اساس قانون، پادشاه و یا ملکه ریاست دولت را عهده‌دار است و سفرای همه کشورها در آغاز مأموریت استوارنامه خود را به وی تسلیم می‌کنند.

«محسن بهاروند» به جای «حمید بعیدی نژاد» عهده‌دار سفارت ایران در لندن شده است.

محسن بهاروند در سال ۱۳۷۳ وارد وزارت امور خارجه شد، متولد ۱۳۴۵ و دارای دو فرزند است. او به زبان‌های انگلیسی و اسپانیولی مسلط است. 

این دیپلمات ارشد ایرانی از بهمن ۱۳۹۸ عهده‌دار معاونت امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و قبل از آن ( ۱۳۹۷ - ۱۳۹۸) دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکا در وزارت امور خارجه بود.

معاون دبیرکل سازمان حقوقی مشورتی آسیایی - آفریقایی (آلکو) وزارت امور خارجه در طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶، معاون مدیرکل اداره کل آمریکای جنوبی وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳، رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بوینوس آیرس (آرژانتین) به مدت چهار سال در سال‌های (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸)، رئیس اداره حقوقی وزارت امور خارجه بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵، معاون اداره حقوقی وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۸۱ لغایت ۱۳۸۳، کارشناس حقوقی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو از  ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ و کارشناس اداره دعاوی و حقوق بین‌الملل خصوصی وزارت امور خارجه از ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ از جمله سمت‌های بهاروند در طول مدت حضورش در وزارت امور خارجه بوده است.

سفیر جدید ایران در لندن همچنین در این مدت مسئول مذاکره درباره پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی بود و سه دور مذاکره با طرف اوکراینی در این خصوص انجام داد.

۳۱ خرداد ماه نیز دولت انگلیس در بیانیه‌ای، «سایمون شرکلیف» را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران به جای «راب مک‌ایر» معرفی کرد و اعلام شد که شرکلیف از ماه اوت ۲۰۲۱ عهده‌دار سفارت لندن در تهران خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =