عراداری

پیام خانواده- طبق تصویب قرارگاه مبارزه با کرونا عزاداری در اماکن سرپوشیده و راه‌اندازی دسته عزاداری در خیابان‌ها و معابر ممنوع شد.

به گزارش پیام خانواده،قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا امروز برگزار و در آن تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.

این تصمیمات به این دلیل اتخاذ شد که شب‌های گذشته دو هیأت در تهران و مشهد بدون رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری مجلس عزاداری کردند که این اقدام دو هیأت با برخورد سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی همراه شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: گزارش‌هایی از عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی از هیأت‌ها به دست ما رسیده است. ابتدا ضمن تشکر از کسانی که رعایت می‌کنند، اعلام می‌کنم عدم رعایت پروتکل‌ها آن هم در اماکن سرپوشیده ما را دچار اشکال می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو امروز پیشنهاد وزارت بهداشت این بود که از امشب مراسم در اماکن سر بسته برگزار نشود و دسته‌روی در خیابان‌ها و معابر هم ممنوع شد. همچنین این مصوبات به نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت ابلاغ شد.

رحمانی فضلی با درخواست از عزاداران مبنی بر رعایت دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌ها گفت: برخی مجالس عزاداری در داخل خانه‌ها انجام می‌شود که با توجه به شرایط موجود بسیار خطرناک است. ما هر کاری کنیم اگر مردم ما را همراهی نکنند نمی‌توانیم موفق شویم از این رو از عموم مردم درخواست می‌کنم که دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

وزیر کشور موفقیت در کنترل و مهار بیماری را منوط به همراهی و همدلی مردم دانست و گفت: انتظار داریم مردم عزیز کشورمان مثل موج های قبلی با همراهی شان به صورت رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به دولت و مجموعه نظام در عبور از موج پنجم بیماری کمک کنند.

وی گفت: در جلسه امروز قرارگاه، در اجرای دستور رئیس جمهوری محترم، جمع‌بندی که در سطح استان‌ها از سوی استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین دستگاه‌های مختلف از عملکردشان ظرف یک و نیم سال اخیر، ارائه شده است مطرح و تبادل نظر شد. همه این موارد در جلسه شنبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسأله در مهار بیماری کرونا، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: در جلسه امروز تأکید همه مسئولین و نمایندگان دستگاه‌ها بر این بود که با جدیت بیشتری مسأله رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد. در این خصوص پیشنهاد افزایش جرایم به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا داده می‌شود و همچنین تسریع در فرآیند اعمال جرایم به نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد.

وزیر کشور در ادامه صحبت‌هایش به مساله پیشنهاد تعطیلی اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح مجدد موضوع در در جلسه دیروز در محضر رئیس جمهوری محترم کشور، مقدمات، تهمیدات و شرایط مرتبط برای مؤثر شدن امر تعطیلات، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت تا پس از ارائه به ایشان، در جلسه ستاد  تصمیم گیری شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به موضوع مهم دیگر یعنی کمبودها و مشکلاتی که در حوزه برخی اقلام دارویی در کشور مطرح است اشاره کرد و گفت: نمایندگان وزارت بهداشت اطمینان دادند که موضوع سرم و مسأله کمبود برخی دیگر از داروها حل شده است.

وی در ادامه گفت: در برخی جاها که مسأله کمبود تجهیزات تخت در بیمارستان داشتیم که البته خیلی زیاد نبوده، تصریح شد که هر چه سریعتر حل شود. همچنین تشکیل گروهی متشکل از نمایندگان وزارت کشور، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح و سازمان برنامه بودجه از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با هدف کمک و تقویت نیروهای فعال در امر مقابله در استان ها و شهرستان ها از دیگر محورهای مورد اشاره رحمانی فضلی در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: این گروه قرار است به چند تا استان سرکشی و با بازدید میدانی، مشکلات و مسائل موجود را احصا نموده و در مرحله بعد، تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =