پوتین

پیام خانواده- رئیس‌جمهور روسیه با بیان این که ایران در مبارزه با همه‌گیری کرونا نیاز به کمک دارد اما غرب تمایلی به برداشتن هیچ یک از محدودیت‌ها ندارد، ادعاهای بشردوستانه کشورهای غربی را به چالش کشید.

به گزارش پیام خانواده، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) در سخنرانی خود در کنفرانس مجمع اقتصادی شرق به تحریم‌های ایران در دوره همه‌گیری کرونا اشاره کرد و ادعاهای بشردوستانه غرب را به چالش کشید.

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، وی گفت: ایران در مبارزه با همه‌گیری کرونا نیاز به کمک دارد اما غرب تمایلی به برداشتن هیچ یک از محدودیت‌ها ندارد.

پوتین افزود: در خصوص ایران، نمی‌خواهم در جزئیات سیاسی وارد شوم، اما این کشور نیاز به کمک دارد و همچنان هیچ محدودیتی برداشته نمی‌شود. حتی هیچ بحثی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت «من حتی به کشورهای دیگر اشاره نکرده‌ام؛ ونزوئلا را در نظر بگیرید: سیاست سیاست است اما مسائل بشردوستانه، بشردوستانه [باقی می‌مانند].»

وی با اشاره به این که غرب مکرراً ضرورت قرار دادن چهره انسانی بر روابط بین‌المللی را برجسته می‌کند، پرسید: «این انسانیت کجاست؟» و افزود حتی محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری، به ویژه در زمینه توزیع داروها و واکسن‌ها برداشته نمی‌شود.

پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای آلمانی، دورویی آمریکایی‌ها را که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان نیز موانع تحریمی ایجاد کرده‌اند، مورد انتقاد قرار داد.

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه آمریکایی‌ها درک درستی از منطقه و مردم‌ آن، بویژه ایران ندارند، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی‌توانند صحبت کنند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه به کار می‌گیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود مسئله ساز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =