پیام خانواده- تامین سلامت در هر جامعه‌ای دغدغه اساسی است. قطعا این روزها که دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ اهمیت این حوزه بر همگان ثابت شده است.

رونق بازار محصولات فناورانه دارویی و فرآورده‌های پیشرفته درمانی با فعالیت 393 شرکت دانش‌بنیان

به گزارش پیام خانواده، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تولید دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان توسعه‌دهنده صنعت سلامت کشور است. حوزه‌ای که پیشرفت های خوبی در آن داشتیم و  فعالیت 393 شرکت دانش‌بنیان نیز رونق بخش فعالیت‌ها شده است. شرکت‌هایی که با اتکا به نیروی انسانی متخصص خود مسیر تولید محصولات فناورانه را هموار کردند و به زندگی میلیون‌ها بیمار امید دادند.

این شرکت‌ها با فعالیت خود و تولید محصولات ایران ساخت، صنعت سلامت را از وابستگی به واردات رها کرده‌اند. اشتغالزایی و ارزآوری بخش مهم دیگر از نقش آفرینی آنها است. شرکت‌هایی که شرایط بحران حضورشان پررنگ‌تر و اهمیت شان مشخص می‌شود؛ همچون روزهای کرونایی که شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید کیت های تشخیصی و دارو نیاز کشور را رفع کردند.

توسعه شرکت‌های فعال در این بخش در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچون سایر حوزه های دانش بنیانی دنبال می‌شود. در این زمینه نیز مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در این معاونت خدماتی گوناگون را به این شرکت ها ارائه می دهد. این شرکت ها می توانند برای توسعه محصول و بخش تحقیق و توسعه خود از 110 خدمت مرکز استفاده کنند. تسهیلات مالی، حمایت از ورود شرکت ها به بورس، اصلاح تعرفه گمرکی، معافیت از حقوق گمرکی، عوارض و سود بازرگانی، بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی، بسته بیمه های مسئولیت، هم سرمایه گذاری و خدمات مشاوره تنها بخش کوچکی از این حمایت ها است.

به عنوان مثال راه اندازی پیشخوان مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان  اقدامی از سوی این مرکز برای توانمندسازی شرکت ها است و مشاوره هایی در زمینه هایی همچون بازاریابی، صنعتی سازی و بهینه سازی محصولات دارویی، صادرات اقلام دارویی، آزمون های مورد نیاز محصولات حوزه مهندسی بافت و سلول ارائه می دهد. استفاده از این خدمت برای تمامی شرکت ها رایگان است.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =