کد خبر: 5106
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

پیام خانواده- بادرنجبویه، ضد بیماری‌های قلبی، معده و روده بوده و روغن این گیاه برای از بین بردن افسردگی، نگرانی، بی‌قراری و سردردهای عصبی تجویز می‌شود.

به گزارش پیام خانواده، بادرنجبویه که گیاهی دارای طبیعت گرم و خشک است، داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی،‌ ابوعلی سینا بود که جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می‌کرده است. این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود.

از جمله خواص بادرنجبویه می‌توان به آرام‌بخش اعصاب، ضد بیماری‌های قلبی، معده و روده، ضد اسپاسم، ضد تشنج اشاره کرد؛ این گیاه همچنین به رفع احساس صدای مبهم در گوش کمک می‌کند.

گیاه بادرنجبویه، مفرح و نشاط‌ آور و خوشبوکننده دهان است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، اسانس این گیاه در آرام کردن درد معده با منشأ عصبی، احساس چنگ‌زدگی در معده، تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، عصبانیت، بی‌خوابی، استفراغ دوران بارداری و درد عصبی دندان موثر است. برگ بادرنجبویه بهترین دارو برای افرادی است که در هنگام نگرانی و اضطراب دچار درد معده می‌شوند. دم‌کرده این گیاه نیز جهت بهبود تهوع،‌ مراحل اول سرماخوردگی، خستگیِ عصبی و افسردگی، مفید است.

کمپرس، پماد و روغن این گیاه جهت دفع حشرات و درمان زخم نیش آنها و رفع تنش عصبی از زمان ابوعلی سینا تجویز شده است.

روغن بادرنجبویه برای از بین بردن افسردگی، نگرانی، بی‌قراری و سردردهای عصبی تجویز می‌شود.

از آنجا که روغن گیاه عامل اصلی درمان است، توصیه شده است که از مصرف برگ خشک‌شده خودداری شده و فقط از برگ تازه گیاه استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =