کد خبر: 5136
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

پیام خانواده- مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در اولین رویداد « استان آپ» در کرمان جذب سرمایه 7 میلیارد و 300 میلیون تومانی اتفاق افتاد.

جذب سرمایه 7 میلیارد و 300 میلیون تومانی در استان‌آپ کرمان

به گزارش پیام خانواده، دکتر مصطفی بغدادی در سی‌امین رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» حوزه فناوری‌های ساختمانی با بیان اینکه ماموریت صندوق نوآوری تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور است، بیان کرد: صندوق درصدد ارائه خدمات بیشتر به طور مستقیم به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی در مورد رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» گفت: برگزاری این رویداد به استارت‌آپ‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان و غیر دانش بنیان کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، عاملین صندوق همچون صندوق‌های پژوهش فناوری، صندوق‌های جسورانه بورسی و افراد حقیقی بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و استارت‌آپ‌ها جذب سرمایه داشته باشند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: طی 29 رویداد گذشته «دوشنبه‌های استارت‌آپی» میزبان بیش از 200 تیم بودیم و بیش از 363 جلسه B2B برگزار کردیم و به دنبال آن برای 16 تیم، 50 میلیارد تومان جذب سرمایه شده و برای 14 تیم نیز جهت جذب سرمایه 29 میلیارد تومانی در حال مذاکره هستیم.

بغدادی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد تیم‌هایی که در رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» حضور داشتند، از تهران بودند، تصریح کرد: اولین رویداد « استان آپ» هفته گذشته درکرمان با ترکیبی از «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» برگزار شد که طی برگزاری این رویداد جذب سرمایه 7 میلیارد و 300 میلیون تومانی اتفاق افتاد.

وی در مورد رویداد «پیوند» نیز گفت: در رویداد پیوند به دنبال این هستیم که افراد صاحب ایده که هنوز محصول قابل عرضه ندارند، اما از ایده‌های ارزنده برخوردار هستند را جهت تامین سرمایه بذری اولیه و توسعه مدل کسب و کار به شتابدهنده‌ها وصل کنیم که تاکنون پنج رویداد «پیوند» را برگزار کردیم و ششمین رویداد نیز فردا سه شنبه 30 شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

پیام نور گام‌های خوبی در راستای حمایت از ایده‌های خلاقانه با راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق برداشته است

در ادامه محمدعلی کریمی‌، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور گفت: همه دانشگاه‌های دنیا تلاش می‌کنند تا به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنند و دانشگاه پیام نور نیز در این راستا گام‌های خوبی برداشته است.

وی افزود: استارت‌آپ‌ها موضوعی است که همه کشورها به آن توجه بسیاری دارند این در حالی است که کشورهای همجوار بسترهای مناسبی برای جذب استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده ایجاد کرده‌اند و ما نیز باید تلاش کنیم در این بازار سهم خود را حفظ کنیم که با کمک‌هایی که از سوی دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد، این اتفاق خواهد افتاد.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور به راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: حمایت از حوزه نوآوری و خلاقیت در مرکز نوآوری صنایع خلاق صورت می‌گیرد و در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان  در حال استقرار در این مرکز هستند.

کریمی‌ ادامه داد:  این مرکز حمایت و اعطای تسهیلات به حوزه نوآوری و خلاقیت را برعهده خواهد داشت که بر اساس توافقات انجام شده با معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است.

وی آمادگی دانشگاه نور را برای همکاری با استارت‌آپ‌های مرتبط با حوزه صنایع خلاق اعلام کرد و گفت: حوزه ساختمان حوزه بسیار مهمی است و جزو تاثیرگذارترین حوزه‌ها در بعد درآمدزایی و اشتغال‌زایی در صنعت است.

به ساخت و ساز و هوشمندسازی در حوزه نوآوری باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم

در ادامه سی‌امین رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی»، دکتر احمدیان، عضو شورای عالی نوآوری و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای به اهمیت و جایگاه مسکن ارزان قیمت،  هوشمندسازی مسکن و احداث سریع آن اشاره کرد و گفت: هنوز در حوزه مسکن کار جدی انجام نگرفته است و این موضوع به اکوسیستم «تراپ تک» و فین تک‌ها مرتبط است. بنابراین باید فرصت ساخت و ساز و هوشمندسازی را در حوزه نوآوری توسعه دهیم.

وی افزود: در سال گذشته « تراپ تک» به 217 تا 220 میلیون دلار رسید که نشان از حجم بزرگ این بازار است.

 عضو شورای عالی نوآوری و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: شناسایی کارهای جسورانه نوآورانه و انجام پروژه‌های پایلوت کوچک از دل برگزاری «دوشنبه‌های استارت‌آپی»، نشست‌ها، جلسات و تعاملات با بخش دانشگاهی بیرون می‌آید.

احمدیان با بیان اینکه دانشگاه پیام نوراز ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند به حوزه نوآوری ورود پیدا کند، اظهارکرد: در بخش توسعه استارت‌آپ‌ها، نیاز به حمایت دستگاه‌های مرتبط داریم. 

وی گفت: از صندوق نوآوری این درخواست را دارم که به «تراپ تک» توجه بسیاری داشته باشد. همچنین نهادهایی نظیر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و وزارت کشور بیشتر خود را در اکوسیستم نوآوری دخالت دهند چرا که برای موفقیت استارت‌آپ‌ها و توسعه آنها به این نهادها نیاز داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =