دانشگاه

پیام خانواده- رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) از راه‌اندازی دانشکده مطالعات زنان در دانشگاه باقرالعلوم (ع) با مدیریت بانوان خبر داد.

به گزارش پیام خانواده ،حجت‌الاسلام شمس الله مریجی صبح چهارشنبه در جمع دانشجویان گروه مطالعات زنان و خانواده دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته گفت: این دانشگاه به‌عنوان یک دانشگاه حوزوی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی همواره تلاش دارد که امور زمین‌مانده و نیازهای انقلاب را رفع کند که در دهه اخیر نیز به این مهم پرداخته شده است.

وی به هدف ایجاد دانشگاه باقرالعلوم (ع) اشاره و بیان کرد: مهم‌ترین هدف این دانشگاه، حرکت کردن در مسیر تولید علم، علوم انسانی و اسلامی است و خوشبختانه نیز تاکنون به دستاوردهای خوبی دست‌یافته‌ایم.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی افزود: آنچه امروز در مسئله مطالعات حوزه زنان در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود در سطح و حتی انتظار نه‌تنها دین و انقلاب اسلامی نیست، بلکه حتی در جامعه مسلمان نیز در حد جامعه زنان نبوده و باید بیش‌ازپیش به این مهم پرداخته شود.

مریجی با تأکید بر اینکه بنیان جامعه به حضور معنوی و علمی زنان وابسته است، گفت: پرورش نیروی انقلابی نیز با زنان است و باید در این راه زنان نقش خودشان را بدانند و اجازه ندهند برای نقش آنان دیگران تصمیم بگیرند.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به راه‌اندازی گروه مطالعات زنان و خانواده در این دانشگاه افزود: هدف مهم از راه اندازی این گروه، پرداختن به موضوع زنان در سطح کلان است و فضا نیز طوری فراهم‌شده که این رشته ویژه بانوان باشد و در آینده نه‌چندان دور نیز صفر تا صد مدیریت امور نیز به بانوان فرهیخته دانشگاهی سپرده شود.

وی بابیان اینکه ارتقا گروه مطالعات زنان به دانشکده نیز در اولویت است، تصریح کرد: رشته‌های موجود اهداف کلان دانشگاه را محقق نمی‌کند و باید در این زمینه به دنبال ایجاد رشته‌های جدید باشیم.

مریجی گفت: برنامه دیگری که در دست اقدام داریم، ایجاد ساختمان مستقل برای دانشکده زنان و خانواده است که در این دانشکده بیش‌ازپیش به‌صورت علمی و عملی به امور مختلف زنان در جامعه پرداخته شود.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همچنین در راستای راه‌اندازی گروه زنان و خانواده در دانشگاه باقرالعلوم (ع) و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دنبال حل دغدغه انقلاب اسلامی در حوزه زنان هستیم.

وی بیان کرد: پس از گذشته بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب در حوزه علوم انسانی همچنان مشکلات متعددی داریم و متأسفانه دانشگاه‌ها نتوانستند در تراز انقلاب و نیازمندی‌های آن، کارنامه موفقی ارائه کنند، باید برای این مهم نیز چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =