شهید فخری‌زاده

فرزند شهید فخری‌زاده گفت: پدرم همیشه خودش را پرورش‌یافته مکتب حضرت امام خمینی(ره) می‌دانست و می‌گفت من کتاب‌های امام(ره)را از قبل از انقلاب دستم گرفتم و آشنایی با امام و کتب امام، باعث شد تا به مسیر معرفت و به این مقام برسم.

به گزارش پیام خانواده    شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته دفاعی و هسته‌ای کشورمان، عصر جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ در آبسرد دماوند مورد سوءقصد قرار گرفت و ترور شد.

این دانشمند تمام عیار، دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان و از اساتید نامدار و سرآمد فیزیک دانشگاه امام حسین (ع) بود و در حوزه‌های دانش فیزیک و مهندسی هسته‌ای و فناوری‌های دفاعی مدیریت کارآمد و مجاهدانه در عرصه‌ی اجرایی داشت.

از فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی نام برده شده است. نام او تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

همزمان با نخستین سالگرد شهادت شهید فخری‌زاده فیلسوف و دانشمند شهید کشورمان‌، روزنامه کیهان گفت‌وگویی با حامد فخری‌زاده فرزند این شهید والامقام انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

پدرم همیشه خود را پرورش‌یافته مکتب امام خمینی(ره) می‌دانست

- مهم‌ترین موضوعی که پدر همیشه برای ما مطرح می‌کرد این بود که همیشه خودش را پرورش‌یافته مکتب حضرت امام خمینی(ره) می‌دانست.

- پدر می‌گفت من کتاب‌های امام(ره)را از قبل از انقلاب دستم گرفتم و آشنایی با امام و کتب امام، باعث شد تا به مسیر معرفت و به این مقام برسم.

کارهای علمی خود را مبتنی بر مبنای فلسفی عرفانی قرآنی انجام می‌داد

- پدر علاوه‌بر اینکه یک فیلسوف و یک عارف بود، یک مفسر قرآن بود که همه کارهای علمی خود را مبتنی بر مبنای فلسفی عرفانی قرآنی، انجام می‌داد که خیلی مسئله مهمی است.

- با اینکه در حال کار در حوزه‌های مختلف مرتبط با فیزیک هسته‌ای بود ولی از این علم زمینی، به خدا می‌رسید.

شهید فخری‌زاده عاشق نهج‌البلاغه بود

- شهید فخری‌زاده علاوه‌بر قرآن و تفسیر قرآن، عاشق نهج‌البلاغه بود. نه اینکه فقط بخواند بلکه به دید یک کتاب مرجع به آن نگاه می‌کرد که دائما یک انسان در مقاطع مختلف زندگی و مشکلات باید به آن مراجعه کند.

- از آن طرف، وارد موضوعات ادبی می‌شود و اشعار حافظ و مولانا را می‌خواند برای اینکه بتواند روح خودش را صیقل بدهد.

تعداد زیادی از نخبگان را به کشور بازگرداند

- یکی از دوستان و همکاران قدیمی سی ساله پدر، به ما می‌گفت شهید فخری‌زاده در طول این سی سال که او را می‌شناختم هیچ کار و پروژه‌ای را انجام نداد مگر اینکه برای اولین بار در کشور و حتی در بعضی موارد در دنیا بود.

- پدر همچنین تعداد زیادی از نخبگانی که قصد خروج از کشور را داشتند توانست منصرف کند که به خارج مهاجرت نکنند و در ایران فعالیت کنند. همچنین تعداد زیادی از نخبگانی که از کشور خارج شده بودند توانسته بود جذبشان کند و آنها را وارد کشور کند که کار بسیار بزرگی بود.

فعالیت‌های علمی شهید فخزی‌زاده

- یکی از حوزه‌های مهمی که پدر فعالیت می‌کردند در حوزه پزشکی بود که یکی از کوچکترین خروجی‌های آن، واکسن کرونا است. در حوزه تکنولوژی شما می‌بینید ایکس ری را تولید کرد و باعث شد ایران جزء پنج کشوری قرار بگیرد که این دانش را دارند. در حوزه فناوری‌های دفاعی، بنیانگذار توپ لیزری بودند. در حوزه الکترونیک هسته‌ای ایشان، تولیداتی می‌کنند که سازمان انرژی هسته‌ای بین‌المللی خواستار این تولیدات و محصولات می‌شوند.

- از سوی دیگر در حوزه فلسفه بقدری تبحر داشتند و صاحب‌اندیشه بودند که شما می‌بینید که دکتر خسروپناه، دکتر گلشنی یا دکتر رحیم پور ازغدی در مورد پدر صحبت می‌کنند به صراحت می‌گویند که ایشان در حوزه فلسفه کارهای بزرگی کرده است.

باید افراد یا گروه‌هایی که در این ۲۰ سال مقدمات ترور را فراهم کردند شناسایی بشوند

- اگرچه نحوه ترور ایشان مهم است اما از آن مهم‌تر این است که ابتدا باید افراد یا گروه‌هایی شناسایی بشوند که در این ۲۰ سال مقدمات ترور را فراهم کردند. یعنی از سال ۱۳۷۸ که اولین ترور پدر واقع شد و چندین بار این ترورها ادامه داشت تا ۷ آذر ۱۳۹۹ که باعث شد پدر به شهادت برسند باید به دقت بررسی شوند.

- جریانات سیاسی پیرامون شهید فخری‌زاده و صنعت هسته‌ای کشور باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا برسیم به عاملان و آمرانی که باعث ترور کسی می‌شوند که رژیم منحوس صهیونیستی و استکبار جهانی ۲۰ سال دنبال حذف آن بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =