حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی نژاد

رئیس پژوهشکده زن و خانواده اقتصاد باثبات را مهم برشمرد و گفت: توانایی مالی و رشد اقتصادی امید به زندگی را افزایش می دهد که موجب افزایش جمعیت و اجرایی‌شدن سیاست‌های جمعیت می‌شود.

به گزارش پیام خانواده  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد زیبایی نژاد در نشست علمی که پیش از ظهر امروز با موضوع خانواده، جمعیت و فرزندآوری در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزارشد، اظهار داشت: نظام تربیتی موجود ضد خانواده است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: هراندازه که تحصیلات بالا می‌رود میزان پایبندی به هنجارها و ارزش‌های اسلامی کاهش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زیبایی نژاد، اقتصاد باثبات را مهم برشمرد و گفت: توانایی مالی و رشد اقتصادی امید به زندگی را افزایش می دهد که موجب افزایش جمعیت و اجرایی‌شدن سیاست‌های جمعیت می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس پژوهش‌هایی که صورت‌گرفته درصد تمایل خانواده‌ها برای داشتن سه فرزند تنها ۵ درصد است.

کارشناس حوزه خانواده با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی تصریح کرد: در این زمینه ما باید فهم جامعه را در نظر بگیریم و این‌گونه نباشد که پشت درب‌های بسته برای مردم قانون بنویسیم.

وی بیان داشت: باید کار به جایی برسد که مردم آرزوی فرزند داشته باشند نه این که با قانون آن‌ها را به سمت فرزندآوری ببریم، باید قانون‌گذاران از ارزش‌هایی که برای مردم محترم است، آگاه باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زیبایی نژاد افزود: اگر این تبلیغات فرزندآوری در سطح شهر داشته باشیم با مقاومت اجتماعی روبرو می‌شویم چرا که خانواده‌ها با مشکلات زیادی در زمینه ازدواج، اشتغال و ... فرزندان روبرو هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =