دانش‌آموزان متأهل

رئیس شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، اخراج دختران متأهل از مدرسه را تخلف دانست.

به گزارش پیام خانواده  یکی از دغدغه ها و مطالبه های دانش آموزان که در سامانه فارس من ثبت شد و در مدت کوتاهی امضای زیادی کسب کرد، موضوع اخراج دختران متاهل از مدرسه است . مدیران و مسئولان مدرسه اغلب واکنش خوبی نسبت به ازدواج دانش آموزان ندارند و آنها را از مدرسه اخراج می‌کنند. دانش آموزان با ثبت مطالبه خود در فارس من خواستار این شدند که بعد از ازدواج اخراج نشوند و همچنان این امکان را داشته باشند که مثل قبل در مدرسه تحصیل کنند.

در پی این مطالبه‌ی‌ دختران با دکتر کبری خزعلی  رئیس شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتگو کردیم و خواستار رفع این مشکل شدیم.

دکتر خزعلی درپاسخ به این سوال خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس که چرا دختران متاهل از مدرسه اخراج می‌شوند و حق تحصیل در مدارس دولتی از آنها گرفته می‌شود گفت: قانونی وجود ندارد که دختران متاهل نمی‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند و حتما باید به مدارس بزرگسال بروند. متاسفانه این یک رویه غلط در جامعه ما است که باید اصلاح شود. نوجوان و جوانان ما آزاد هستند و حق انتخاب برای زندگی خودشان را دارند. اگر دختری در دوران دبیرستان به بلوغ و رشد فکری رسیده باشد و شرایط ازدواج را داشته باشد لزومی ندارد که قوانین مدرسه مانع ازدواج آن دختر شوند. مدیر و مسئولین مدرسه حق دخالت در زندگی شخصی دانش‌آموزان را ندارند و باید با این رفتار برخورد شود چرا که می‌تواند  زمینه ساز فساد فرد در جامعه شود.

دانش آموزان  از مدیرانی که مانع ازدواج شان می شوند شکایت کنند

رئیس شورای زنان و خانواده با اشاره با حقوق فردی دانش آموزان بیان می‌کند: دانش‌آموز متاهلی که به جرم ازدواج از مدرسه اخراج می‌شود می‌تواند به دادگاه ها و دستگاه‌های مربوط مراجعه کند و حق اجتماعی خودش را مطالبه کند. حتی می‌تواند از مسئولین مدرسه شکایت کند که مانع تحصیلش شدند و در زندگی خصوصی‌اش دخالت کردند. شورای عالی انقلاب فرهنگی و مخصوصا شورای زنان و خانواده از دانش آموزان متاهل حمایت می‌کند و ما مطالبه گر حقوق دخترانی هستیم که به واسطه ازدواج از مدرسه اخراج شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =