کوچه های بنی هاشم

مسئول اجرایی نمایشگاه سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم با اشاره به اجرای تئاتر زنده در کوچه های بنی هاشم گفت: بیست و یکمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم به همت هیئت محبین حضرت زینب(س) تا 16 دی هر شب پذیرای زائران حضرت زهرا(س) خواهد بود.

به گزارش پیام خانواده   سید محمد روحانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سوگواره کوچه های بنی هاشم، اظهار داشت: بیست و یکمین سوگواره تجسمی بنی هاشم به همت هیئت محبین حضرت زینب(س) از امشب افتتاح و تا 16 دی ماه از ساعت 19 الی 23 پذیرای زائران حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وی ادامه داد: در جهت رعایت مسائل بهداشتی برای بازدید از نمایشگاه باید زائران از طریق سایت به نشانی www.mihebinzeinab.ir بلیط را رزرو کنید.
مسئول اجرایی نمایشگاه سوگواره تجسمی  کوچه بنی هاشم با اشاره به اینکه کار مذهبی باید به بهترین وجه ممکن انجام شود، گفت: ظرفیت این نمایشگاه برای هر برنامه حدود 200 نفر است و با توجه به شرایط کرونا یک سوم وارد صحن ها می شوند و از ساعت 19 الی 23 از علاقه مندان پذیرایی می کنیم.
وی عنوان کرد: در فضای نمایشگاه فاصله گذاری انجام و حتما باید از ماسک استفاده شود، موضوع در کوچه های بنی هاشم به صورت اجرای تئاتر زنده انجام می شود و گروه های توانمند تئاتر در این زمینه فعالیت می کنند.
روحانی خاطرنشان کرد: حدود 20 بار صحنه های نمایش هر شب در این نمایشگاه تکرار می شود و این موضوع از نظر کار میدانی تئاتر بسیار سخت است و بازیگران تئاتر در این برنامه به عشق حضرت زهرا(س) این اقدام را انجام می دهند.
وی گفت: در سال های پیش از کرونا 50 هزار بازدیدکننده داشتیم و مجموعا 18 شب اجرا انجام می شد و امسال پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت یک سوم به میانگین هر شب 2 هزار نفر برسیم.
مسئول اجرایی نمایشگاه سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم ادامه داد: واحد رسانه این نمایشگاه برای تقدیر از کادر درمان کلیپی آماده کرده اند که سال گذشته از رسانه ملی پخش شد و امسال نیز برنامه های تولیدی را با همان کیفیت آماده و پخش می کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تبیین سیره حضرت فاطمه(س) در جامعه بیان کرد: سال گذشته سانس اختصاصی برای اصحاب رسانه برگزار کردیم و هر گروهی که تمایل داشته باشند برای آنها سانس اختصاصی اجرا می شود، تاریخ صدر اسلام و نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و ساختاری که بی بی دوعالم داشتند محتوای نمایشگاه امسال  است.
روحانی ادامه داد: 6 صحنه محتوایی در این نمایشگاه اجرا می شود که هر کدام به زندگی حضرت زهرا(س) می پردازند و کوچه بنی هاشم را به صورت کامل برای مردم توضیح می دهیم و اتفاقات برای علاقه مندان به زبان اجرای نمایش تبیین می شود.
وی گفت: غرفه مشاوره خانواده، غرفه محصولات فرهنگی، غرفه کودکان و غرفه واحد رسانه در این نمایشگاه فعالیت می کنند و تولید محتوا و فعالیت رسانه ای مورد تاکید است.
همچنین در این برنامه سید مهدی رضوی مسئول هیئت محبین حضرت زینب(س)  بیان کرد: امکانات نمایشگاه هر سال پس از اتمام هیت نگهداری و گسترش داده می شود، نمایشگاه به هیچ موسسه و شخص خاصی وابسته نیست و از محل کمک های مردمی اداره می شود.
وی افزود: مردم در طی برگزاری نمایشگاه به اندازه توان خود کمک می کنند و در اجرا از امکانات مردمی بهره می بریم، از عزیزانی که توانایی در زمینه های سخت افزار و نرم افزاری دارند بهره برده تا کمترین هزینه را داشته باشیم.
مسئول هیئت محبین حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: شماره حساب بانک تجارت ۱۵۳۰۷۱۷۶۴۶ به نام هیئت محبین حضرت زینب(س) آماده پذیرش هرگونه هدایا و نذورات خیرین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =