کد خبر: 6601
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
آیت‌الله رضا رمضانی

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه کلینیکی با هدف ارائه مشاوره‌های قرآنی راه‌اندازی شود، گفت: مشاوره‌های قرآنی باید در استان‌های کشور ارائه شود.

به گزارش پیام خانواده آیت‌الله رضا رمضانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در حاشیه بازدید از بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره کیفیت نمایشگاه اظهار کرد: آنچه که نظر من را در این نمایشگاه به خود جلب کرد این است که قرآن در ابعاد مختلف مانند بُعد تربیتی و بُعد آموزشی به معرض نمایش درآمده و این نکته‌ای است که باید مدنظر و به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه اگر ما با مبانی و فهم قرآنی آشنا شویم، متوجه می‌شویم که این کتاب الهی بهترین مشاوره را در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فردی به انسان ارائه می‌دهد، گفت: کسانی که با استناد به قرآن مشاوره ارائه می‌دهند، بدانند که این مشاوره‌ باید با زبان عقل و زبان فطرت همراه باشد و نیز به یاد داشته باشیم که تمرکز اصلی قرآن بر بُعد تربیتی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی دیگر از ویژگی‌های بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را حضور فضلا و پژوهشگران قرآنی دانست و افزود:  این پژوهشگران نقش عملیاتی مشاوره‌های قرآنی را ایفا می‌کنند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است. گاهی اوقات شاید با خود بگوییم می‌توان به‌صورت کلی از قرآن مشاوره گرفت ولی در این نمایشگاه افرادی حضور دارند که در رشته‌های مختلف متخصص محسوب می‌شوند و با تخصص‌هایشان در حال ارائه مشورت هستند و این ویژگی نمایشگاه قرآن امسال باید برجسته شود.

رمضانی با بیان اینکه باید کلینیکی با هدف ارائه مشاوره‌های قرآنی راه‌اندازی شود، گفت: مشاوره‌های قرآنی باید در استان‌های کشور ارائه شود و به رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنم که از این فضا به خوبی استفاده کنند و از این مسیر زمینه انس جامعه با قرآن کریم را فراهم سازند، چون جامعه به‌ویژه جوانان با چنین ادبیاتی با قرآن ارتباط برقرار می‌کنند.

وی در پایان عنوان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که چنین حرکت‌هایی سبب می‌شود از تلاوت صرف گذر کنیم و قرآن به‌عنوان یک نسخه تلقی شود؛ به عبارت بهتر قرآن نسخه‌ای برای تشکیل خانواده سالم، حیات و تعامل سالم و نیز ادبیات سالم در عرصه جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =