کد خبر: 6704
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)

مراسم رونمایی از نرم‌افزار اندرویدی صحیفه سجادیه پنجشنبه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در مصلی بزرگ امام خمینی رحمه الله، نیم طبقه شبستان، سالن سرای اهل قلم، ساعت 19 برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خانواده همزمان با برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست خبری رونمایی نرم‌افزار اندرویدی صحیفه سجادیه به عنوان جدیدترین محصول همراه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی امروز با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات نور برگزار گردید.

گفتنی است در این نشستِ خبری، حجت‌الاسلام والمسلمین تقی آسمانی، مدیر گروه قرآن، دعا و اخلاق مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به بیان امکانات و خصوصیات این نرم افزار پرداخت و به سؤالات حضار در رابطه با این نرم‌افزار پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آسمانی در ابتدای توضیحات خود با اشاره به اهمیت کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه بیان داشت: صحیفه کامله سجادیه مهمترین میراث شیعه بعد از قرآن و نهج البلاغه به حساب می‌آید که توصیفاتی مانند اخت القرآن، زبور آل محمد (ص) و انجیل اهل بیت علیهم‌السلام درباره آن، گویای اهمیت و ارزش این کتاب در بین متون اسلامی می‌باشد.

مدیر گروه قرآن، دعا و اخلاق مرکز نور، صحیفه سجادیه را کتابی ارزشمند برای نیاز جامعه امروز دانست و افزود: امام سجاد علیه‌السلام در شرایطی که امکان استفاده از سایر ابزارهای تبلیغ معارف وجود نداشت از سلاح دعا استفاده کرد و راه را به جامعه آن زمان نشان داد. جامعه امروز ما نیز در کنار انس با دعاهای صحیفه سجادیه می‌تواند از چشمه معارف عمیق این کتاب ارزشمند بهره برده و در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود از آن استفاده نماید.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) نیز با توجه به همین جایگاه و اهمیت بالای این کتاب، اقدام به تولید نسخه اندرویدی صحیفه سجادیه در جهت ارائه ابزاری برای استمداد جامعه و جلب توجه هر چه بیشتر شیعیان به معارف عمیق ادعیه این کتاب نموده است.

مدیر گروه قرآن، دعا و اخلاق مرکز نور در ادامه به خصوصیات محتوایی و پژوهشی این نرم‌افزار پرداخت و بیان داشت: در این نرم‌افزار که برای استفاده در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران محترم قرار گرفته، علاوه بر متن کامل صحیفه سجادیه، 15 ترجمه و مهم‌ترین شروح صحیفه سجادیه از جمله شرح ریاض‌السالکین اثر سید علی خان مدنی ارائه شده است.

همچنین قابلیت‌های دیگری از قبیل جستجو در متن، ترجمه و شروح، ارائه 9200 موضوع استخراج شده از صحیفه سجادیه به صورت عربی و فارسی در فهرست موضوعی و ترجمه تک‌تک کلمات صحیفه سجادیه ذیل هر فراز، برای کاربران فراهم گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین آسمانی در پایان افزود: هم‌اکنون در نسخه ابتدایی این برنامه تمام 54 دعا به صورت صوتی از دو قاری (حسین غریب و میثم کاظم) ارائه شده که به زودی در به‌روزرسانی‌های آینده سایر قاری‌ها به همراه ترجمه انگلیسی این کتاب ارزشمند نیز به برنامه افزوده شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گفتنی است مراسم رونمایی از نرم‌افزار اندرویدی صحیفه سجادیه پنجشنبه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در مصلی بزرگ امام خمینی رحمه الله، نیم طبقه شبستان، سالن سرای اهل قلم، ساعت 19 با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین راشدی‌نیا، معاون پژوهش مرکز نور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =