دانش خانواده

به گفته چاوشیان، ارتقاء دانش خانواده در عرصه های مختلف اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگ خانواده محوری در همه ابعاد از جمله اهداف اصلی موسسه خاتم است.

به گزارش پیام خانواده  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛ مدیر موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی در نشست هماهنگی طرح توانمندسازی کنشگران عرصه خانواده در تالار اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه این موسسه در راستای توانمندسازی و ارتقاء دانش خانواده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل شده است، گفت: ارتقای دانش خانواده در عرصه های مختلف اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگ خانواده محوری در همه ابعاد از جمله اهداف اصلی این موسسه است.

محمدحسین چاوشیان افزود: انجمن مشاوران خاتم، گروه جهادی خاتم، خاتم مدیا و خبرگزاری پیام خانواده بخش‌های مختلف این مؤسسه را تشکیل می‌دهند که در یک تمامی زمینه‌ها در یک سال گذشته خدمات خوبی صورت‌گرفته است.
وی با یادآوری اینکه فصلنامه این موسسه به پنج زبان منتشر می شود، گفت: خاتم یک موسسه چند رسانه ای است که در عرصه ترویجی، فرهنگی و رسانه ای فعالیت می کند.
مدیر موسسه خاتم با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای ما بیشتر است، گفت: ضرورت امروز جامعه ما این است تا موضوع مشاوره خانواده را جدی بگیریم چرا که بسیاری از مشکلات در حوزه خانواده قابل حل است.
وی به حضور مشاوران و اساتید این موسسه در نمایشگاه علوم قرآنی و ارائه مشاوره به بازدیدکنندگان از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این مشاوره ها به صورت رایگان به مردم ارائه شد.
این مقام مسئول به کنفرانس بین المللی«خانواده و تربیت معنوی» اشاره کرد و گفت: 20 نهاد علمی و سازمانی در این حوزه پای کار هستند و تا به امروز در پنج زبان پذیرش مقاله داشتیم و این کنفرانس 20 مهر در شهر قم برگزار خواهد شد.
قائم مقام موسسه خاتم نیز در سخنانی، یکی از دغدغه های موسسه خاتم را عدم هم خوانی آسیب های موجود در کف جامعه و آنچه در پژوهش ها و تحقیقات علمی درج می شود، عنوان کرد و گفت: در این موسسه مشاوره اسلامی به صورت جدی مورد تاکید است.
فاطمه السادات رازقی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته رشته روانشاسی به عنوان یک رشته حیاتی مورد توجه است، گفت: علیرغم تاکیدات دین اسلام به موضوع مشورت، در کشور این خلاء احساس می شود و بدون جهت دهی اسلامی به رشته روانشاسی راندمان خوبی را شاهد نیستیم.
وی با یادآوری اینکه مشاوره اشتباه موجب بروز و ظهور مشکلات بیشتری در بین خانواده ها می شود، گفت: در موسسه خاتم، آموزش به خانواده ها در ابتدای کار با استفاده از ظرفیت فضای مجازی آغاز شد و در حال حاضر این مشاوره ها به صورت چهره به چهره دنبال می شود.
رازقی با اشاره به اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی توسط موسسات و ادارات دولتی اشاره کرد و گفت: به دلیل برخی محدودیت ها در فضاهای اداری نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.
وی از کنشگران اجتماعی به عنوان حلقه رابط بین مردم و موسسات متولی یاد کرد و گفت: در این دولت به حلقه های میانی که برگرفته از تاکیدات مقام معظم رهبری در سال 92 بود، توجه بسیاری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =