کد خبر: 7238
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کیان

قدرت‌نمایی پسر ۶ ساله لرستانی و ثبت رکود وی در فهرست ایمارو (سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان) موجب شد، وی اکنون تبدیل به قویترین کودک جهان شود.

به گزارش پیام خانواده  در گوشه‌ای از ایران زمین کودکی ۶ ساله‌ای با نام کیان رکوردهای خارق‌العاده‌ای را در وزنه‌برداری به ثبت رسانده که حیرت کارشناسان داخلی و خارجی را به همراه داشته است. کیان رشیدی متولد خرم‌آباد است و اکنون نام وی به عنوان قویترین کودک جهان ثبت شده است.

گروه ورزش ایرنا برای آشنایی بیشتر با این نابغه پای سخنان شهرام رشیدی پدر کیان نشسته است، مردی که اکنون نام فرزندش فراتر از مرزهای جغرافیایی رفته و آرزو دارد که این کودک روزی بتواند بر بام جهان و المپیک قرار گیرد. او گفت: تمام هزینه‌های ورزش کیان بر عهده خودم  است و او از این کار گلایه هم ندارم. 

کیان؛ کودکی که هیمنه تالاخادزه را فرو خواهد ریخت

متن کامل این گفت و گو را در زیر می‌خوانیم. 

قدرت کیان از سه سالگی نمایان شد

کیان یک کودک عادی مانند سایر بچه‌ها بود اما از سه سالگی متوجه شدیم او قدرتی متفاوت از همسالان خود دارد. اجسام سنگین را بلند می‌کرد و کارهای خارق‌العاده انجام می‌داد. چند کارشناس و مسوول ورزش به دیدن کیان آمدند اما با وی کاری نداشتند و بدون هیچ پیشنهادی خانه ما را ترک کردند. البته بعدا متوجه شدم آنان نیز از قدرت کیان در حیرت بودند اما سن وی برای فشار تمرینات سنگین کم بود. از پنج سالگی قدرت او مورد توجه قرار گرفت.

کیان زمانی که سه ساله بود یک کیسه برنج ۱۰ کیلویی را به راحتی جابجا کرد و از این موضوع به دلیل وارد شدن آسیب به او، نگران شدیم اما کیان هیچ مشکلی نداشت. بعد از پنج سالگی در مسابقات بلند کردن اجسام سنگین شرکت کرد و در بروجرد از دست محمدرضا سپهوند مدال طلا گرفت. 

تغذیه کیان متفاوت نیست

کیان مانند سایر کودکان روزی سه وعده غذا می‌خورد و تغذیه متفاوتی ندارد. غذای وی هم همان غذای خودمان است و مکمل خاصی هم مصرف نمی‌کند، قدرت وی ذاتی است و دوست دارم این قدرت را در مسیر اعتلای و اقتدار ایران زمین پرورش دهم. کیان نیاز به توجه بیشتر دارد و باید از استعداد ذاتی او استفاده کرد. وی همیشه می‌گوید می‌خواهم در وزنه‌برداری رکورد المپیک را جابجا کنم. 

پسرم با فیلم وزنه زدن رضازاده بزرگ شد

کیان حسین رضازاده دارنده طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری جهان و المپیک را بسیار دوست دارد و فیلم‌های وزنه زدن این قهرمان ملی را همیشه تماشا می‌کند. او دوست دارد روزی مانند حاج حسین به ابر قدرت وزنه‌برداری جهان تبدیل شود. رویایش حضور در المپیک است و باید برای رسیدن به آن تلاش کنم. هیچ نهادی من را حمایت نمی‌کند. من یک کشاورز هستم و بخش زیادی از درآمدم در جهت ورزش پسرم صرف می‌شود. امیدوارم کیان به سلطه لاشا تالاخادزه در وزنه برداری جهان پایان دهد. وی این توانایی را دارد و باید در حدود یک دهه صبر کنم تا وی به شکوفایی برسد.

کیان؛ کودکی که هیمنه تالاخادزه را فرو خواهد ریخت

قوی‌ترین کودک جهان در ۶ سالگی 

امکانات در استان لرستان برای ورزش‌های قدرتی خوب است و قهرمانان بزرگی در این خطه داریم که در سطح جهان، المپیک و پارالمپیک درخشیدند. امیدوارم کیان نیز گام در مسیر آنان بگذارد. وی از چند وقت دیگر تمرینات خود را برای رکورد زدن هفت سالگی آغاز خواهد کرد و قرار است ۱۵۰ کیلوگرم لیفت کند. رکورد پیشین وی ۹۵ کیلوگرم است. این رکورد در حضور  حمید قلی‌زاده بنیان‌گذار و رئیس سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان (ایمارو) در شهرستان الشتر ثبت شد و لقب قویترین کودک جهان به کیان رشیدی تعلق گرفت.

برداران فاطمی الگوی کیان هستند

مهدی فاطمی که از بزرگان ورزش قدرتی و مردان آهنین ایران به شمار می‌رود کیان را به تهران دعوت کرد و لیفت وی را دید. کیان، او را بسیار دوست دارد و او را الگوی خود می‌داند. مهدی و محراب فاطمی به عنوان ۲ قهرمان نقش مهمی در توسعه ورزش قدرتی ایران دارند. البته در استان لرستان نیز بزرگانی در ورزش قدرتی هستند که کیان با آنان در ارتباط است. شهرام ساکی یکی از این نفرات است. حامد امیری پهلوان دوست داشتنی ایران زمین و دارنده مدال طلای پارالمپیک نیز همسایه ما است. او روزگاری از بزرگان ورزش قدرتی ایران بود. 

ترس از آسیب دیدن کیان دارم

از وقتی که پسرم اجسام سنگین را جابجا می‌کند، این نگرانی و ترس در مورد آسیب‌دیدگی او همیشه وجود دارد. خود زمانی والیبال بازی می‌کردم و می‌دانم مصدومیت ورزشی چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند. این ترس موجب شده تا با کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف مشورت کنم. اما آنان تائید کردند که هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. برای اطمینان از وضعیت سلامتی کیان، تست‌های زیادی برای چک کردن بدنش گرفته شد و خوشبختانه مشکلی برای ادامه دادن ورزش نداشته و ندارد. البته باید به دنبال یک باشگاه خصوصی برای کیان باشم زیرا باشگاه بزرگسالان مناسب وی نیست. تمریناتش تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد و وی باید مهرماه برای ثبت یک رکورد جدید در تهران تلاش کند. 

ورزش نباید مانع تحصیل وی شود

کیان دوره پیش دبستانی را گذرانده و باید از اول مهر در کلاس درس حاضر شود. استعداد وی در درس و دیگر کارهای آموزشی بسیار بهتر از ورزش است. ورزش و درس در کنار هم باید باشند و یکی را فدای دیگری نخواهیم کرد. در مسیر زندگی کیان درس و ورزش ۲ اصل اساسی هستند و امیدوارم وی به رویای خود که حضور و رکوردشکنی در المپیک است برسد. کیان اکنون ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و شنا را انجام می‌دهد و با من نیز سر زمین کشاورزی می‌آید. درآمد زیادی ندارم اما تمام پولم را برای پیشرفت پسرم هزینه خواهم کرد. یک دختر دیگر دارم که ۲ سال بزرگتر از کیان است.

کیان؛ کودکی که هیمنه تالاخادزه را فرو خواهد ریخت

اهل دعوا نیست

شاید برای برخی این گمان پیش آید که کیان با این قدرت در مدرسه همکلاسی‌ها را اذیت کند اما اینگونه نیست زیرا وی در پیش دبستانی هم بود و بسیار رفتار مودبانه و سنگینی دارد. اصلا اهل دعوا نیست و بسیار مهربان است.  

نمی‌گذارم پسرم بازیچه تبلیغاتی شود

بسیاری از گرفتن حامی مالی صحبت می‌کنند اما من باور دارم که کیان نباید وارد حاشیه و کارهایی شود که استعداد وی را پنهان کند. سال گذشته شرکتی برای حمایت از وی درخواست داد اما قبول نکردم  زیرا توانایی فرزندم بیشتر از این است که صرفا در راستای تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرد.

او کیان ایرانی است

کیان یک پهلوان ایرانی در حماسه‌ها است و من این نام را برای پسرم انتخاب کردم. دوست ندارم با عنوان کیان رشیدی کسی وی را خطاب کند یا بگوید او از لرستان است دوست دارم کیان ایرانی خطاب شود تا اگر روزی موفقیتی کسب کرد متعلق به تمام مردم سرزمینم باشد. کیان نابغه‌ای است که باید به بالاترین سطح افتخار برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =