زائران ایرانی

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: از ۲۶ خرداد همزمان با آغاز عملیات درمانی حج تمتع در کشور عربستان تا عصر روز گذشته ۱۵ تیرماه، ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمت به زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره ارایه شده است.

به گزارش پیام خانواده  از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سید علی مرعشی افزود: خدمات تیم‌های بهداشت و درمان مرکز پزشکی هلال‌احمر در عربستان شامل ویزیت تخصصی، بستری اورژانس، نوار قلب، داخلی، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، تست قند و فشار خون، تزریقات، جراحی، داروخانه و امداد و انتقال و ... بوده است. تاکنون ۱۷۳ مورد خدمات بستری، ۴۰۶۰ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۱۵ هزار و ۵۱۳ مورد خدمات پرستاری و ۱۴۴۶ مورد خدمات انتقال و مددکاری به زائران ایرانی بیمار ارایه شده، همچنین ۲۷ هزار و ۴۵۷ مورد ویزیت در مطب‌ها و ۵۳۴۳ مورد ویزیت تخصصی برای زائران انجام شده است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: در مجموع ۵۸ هزار و ۱۶۹ مورد خدمت به زائران در مکه مکرمه و ۲۱ هزار و ۴۰۹ مورد خدمت به زائران در مدینه منوره و در مجموع ۷۹ هزار و ۵۷۷ مورد خدمت به زائران ایرانی در حج تمتع امسال ارایه شده است.

مرعشی تاکید کرد: در حال حاضر ۲ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و ۲ زائر نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند؛ حال عمومی زائران ایرانی خوب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =