کد خبر: 7613
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
فوتبال

فصل جدید رقابت‌های فوتبال در نقاط مختلف جهان از جمعه به صورت رسمی آغاز خواهد شد و برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در خلال این فصل به جذابیت‌های آن خواهد افزود.

به گزارش پیام خانواده  بعد از خوابی نسبتا طولانی‌مدت دوباره تنور فوتبال در نقاط مختلف جهان داغ شده است. با متفاوت‌ترین و یکی از پرفشارترین فصول فوتبالی روبرو هستیم که در دل آن بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال در کشور قطر به انجام می‌رسد.

در ادامه نگاهی گذرا به لیگ‌های معتبری می‌اندازیم که به زودی آغاز می‌شوند:

لیگ برتر انگلیس

آغاز فصل جدید با هیجانی تکرارنشدنی؛ به «فوتبال» برمی‌گردیم

در این فصل هم نگاه‌های زیادی خیره به پریمیرلیگ است. فوتبال در جزیره در اوج حساسیت قرار دارد. با حضور اریک تن‌هاخ در منچستر و تقویت آرسنال و تاتنهام، رقابت جذابی را بین بیگ سیکسِ معروف شاهد خواهیم بود. احتمالا سیتی و لیوروپول بازهم اصلی‌ترین شانس‌های قهرمانی به شمار می‌روند. از چلسیِ توخل هم نباید غافل شد که یکی ۲ خرید بزرگ داشته است.

سامان قدوس همچنان تنها ایرانیِ حاضر در این لیگ به شمار می‌رود. او در تیم برنت‌فورد مشغول به بازی است.

دیدار افتتاحیه این فصل جمعه شب بین کریستال‌پالاس و آرسنال برگزار می‌شود. دیداری که در ورزشگاه سلهرست پارک به میزبانی شاگردان پاتریک ویرا به انجام خواهد رسید.

رقابت‌های لیگ برتر پس از برگزاری ۱۶ هفته تعطیل می‌شود تا جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شود.

بوندسلیگا آلمان

آغاز فصل جدید با هیجانی تکرارنشدنی؛ به «فوتبال» برمی‌گردیم

فصل جدید رقابت‌های بوندسلیگا آلمان از جمعه شب با دیدار ۲ تیم آینتراخت فرانکفورت و بایرن‌مونیخ آغاز می‌شود. بازهم مانند سالیان گذشته مونیخی‌ها شانس اصلی قهرمانی هستند. دورتموند سرمربی خود را تغییر داده و ترزیچ مجددا هدایت زنبورها را به عهده گرفته است. هم لایپزیش و هم لورکوزن می‌توانند در بالای جدول حضور داشته باشند.

عدم حضور لواندوفسکی و هالند می‌تواند از جذابیت لیگ آلمان بکاهد اما بازهم در این لیگ شاهد حضور ستاره‌های جدیدی چون سادیو مانه هستیم. سردار آزمون هم می‌تواند در لباس تیم بایرلورکوزن مهره کارآمدی باشد.

رقابت‌های لیگ آلمان پس از برگزاری ۱۵ هفته به خواب می‌رود و جام جهانی در این مدت به انجام خواهد رسید.

لیگ یک فرانسه

آغاز فصل جدید با هیجانی تکرارنشدنی؛ به «فوتبال» برمی‌گردیم

فصل جدید لوشامپیونه بدون شک فصل جذابی خواهد بود. از پاری‌سن‌ژرمن با کریستوف گالتیه و مسیِ اُخت شده رونمایی می‌شود و تیم‌های دیگر به دنبال این هستند تا معجزه‌ای را خلق کنند.

این فصل با دیدار ۲ تیم لیون و آژاکسیو در روز جمعه استارت می‌خورد. مسابقات تا هفته پانزدهم برگزار می‌شود و سپس شاهد برگزاری جام جهانی خواهیم بود.

تیم‌های مارسی، لیون و نیس جزو تیم‌های دیدنی این فصل خواهند بود.

لالیگا اسپانیا

آغاز فصل جدید با هیجانی تکرارنشدنی؛ به «فوتبال» برمی‌گردیم

رقابت‌های لالیگا کمی دیرتر استارت می‌خورد. بارسلونا با هدایت ژاوی بسیار تقویت شده و به دنبال این است تا قهرمانی را از رئال پس بگیرد. در سوی مقابل تیم کارلو آنچلوتی ثبات داشته و توانسته با خرید یکی ۲ بازیکن کمی اوضاعش را بهتر از قبل کند. در کنار این ۲ تیم اتلتیکو مادرید، سویا و ویارئال هم می‌توانند تیم‌های خوبی برای داغ شدن رقابت در بالای جدول باشند.

جمعه‌ هفته بعد اولین بازی فصل جدید بین ۲ تیم اوساسونا و سویا به انجام خواهد رسید. این فصل بعد از ۱۴ هفته با وقفه‌ای به مناسبت برگزاری جام جهانی مواجه خواهد شد.

سری‌آ ایتالیا

آغاز فصل جدید با هیجانی تکرارنشدنی؛ به «فوتبال» برمی‌گردیم

فصل جدید فوتبال در ایتالیا خیلی دیر آغاز خواهد شد. شنبه‌ی ۲ هفته‌ بعد این بازی‌ها با ۲ بازی میلان- اودینزه و سامپدوریا- آتالانتا افتتاح خواهد شد. ۱۵ هفته از فصل جدید که سپری شود، نوبت به تعطیلات جام جهانی می‌رسد. نکته کنایه‌آمیز و البته تلخ این است که خود ایتالیا جایی در جام بیست و دوم نخواهد داشت.

میلان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در کنار اینترمیلان و یوونتوس شانس‌های نخست به شمار می‌روند. رم هم با جذب بازیکنی چون پائولو دیبالا به دنبال مدعی بودن است.

فوتبال در ایتالیا پس از چند سال وقفه دوباره جان تازه‌ای گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =