کشتی

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۱۹۹۳ تورنتو کانادا با بیان اینکه آزادکاران در قونیه نتیجه خوبی گرفتند، گفت: باید به نفرات اعزامی همچون آزادکاران اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی فرصت داد که به عنوان پشتوانه‌های تیم ملی تجربه خود را در عرصه‌های بین‌المللی افزایش دهند.

به گزارش پیام خانواده  رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی در حالی از ۱۹ تا ۲۲ مرداد ماه در قونیه ترکیه برگزار شد که در پایان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با نفرات دوم و سوم خود در این مسابقات به میدان رفتند و ۱۶ مدال ازجمله ۸ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۵ مدال برنز را کسب کند. سهم کشتی آزاد در این رویداد ۹ مدال رنگارنگ بود که تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزادکار از کسب مدال بازماند.

اکبر فلاح روز سهشنبه در این باره به عملکرد کشتی آزاد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به عملکرد تیم و نفرات آن نگاهی بیندازیم، آزادکاران توانستند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند. باید به این نفرات فرصت داد که به عنوان پشتوانه‌های تیم ملی تجربه خوبی را در عرصه‌های بین‌المللی کسب کنند.

وی بیان کرد: در سبک وزن‌ها با توجه به اینکه رقابت در این اوزان همیشه زیاد بوده، کار همیشه برای کشتی‌گیران سخت است. نباید اینگونه قیاس داشت که این نفرات کم کاری یا تجربه خوبی نداشتند، بلکه کیفیت در این اوزان بسیار بالاتر از اوزان سنگین بود. با توجه به اینکه در رقابت‌های جهانی امسال روس‌ها حضور ندارند، مسلما هم تجربه نفرات بالاست، هم اینکه شانس کسب مدال ملی‌پوشان کشتی زیاد است. امیدوارم تیم کشتی آزاد و فرنگی در بلگراد نتیجه بهتری را نسبت به جهانی اسلو کسب کند.

فلاح: عملکرد کشتی در قونیه خوب بود / هیئت کشتی تهران کمتر از فدراسیون نیست

ناپختگی، علت شکست نوجوانان آزادکار بود

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران همچنین به عملکرد تیم نوجوانان اشاره کرد و گفت: در رقابت‌های جهانی امسال مهم‌ترین علت کسب نتیجه لازم از سوی نوجوانان آزادکار ناپختگی و بی‌تجربه کشتی‌گیران بود. زمانی که در عرصه بین‌المللی نتوانسته‌ایم نفرات را به یک تورنمنت اعزام کنیم، کشتی در رده پایه نتیجه لازم را نمی‌تواند کسب کند.

فلاح ادامه داد: مهم‌ترین دلیل در اعزام تیم‌ها در رده‌های مختلف سنی مربوط به بودجه ناکافی فدراسیون است که علت باخت در رده پایه نیز مستثنی از این قضیه نیست. با توجه به بهم ریختگی در کشتی جهان، این موضوع به نفع ما نیز شده که می‌توان مدال‌های مختلفی را بدست آوریم.

به درد کشتی نمی‌خورم

عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ بارسلون و ۱۹۹۶ آتلانتا در خصوص اینکه آیا پیشنهادی برای حضور در کادر فنی دریافت کرده‌اید، گفت: در زمان محمدرضا یزدانی خرم در فدارسیون از کشتی خداحافظی کردم، رسول خادم نیز پیشنهاداتی به من داد که آن را رد کردم. من از کشتی خداحافظی کردم و به درد کادر فنی نمی‌خورم؛ در حال حاضر فعالیتم در سازندگی ورزش کشتی و باشگاه‌داری معطوف است. نیاز کشتی ما استعدادهایی هستند که باید کشف شوند. ایران ظرفیت زیادی برای کشتی دارد و اکنون نیز ورزشکاران ما در تورنمنت‌های مختلف مدعی اصلی به شمار می‌روند. با تیم‌های متفاوت به مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی رفتیم و نتایج درخشانی را کسب کردیم.

دارنده مدال نقره رقابت های جهانی ۱۹۹۵ آتلانتا آمریکا با اشاره به اینکه پیشکسوتان نباید به فراموشی سپرده شوند گفت: مراسمی که اخیرا با حضور چهره‌های نام آشنایی از جمله منصور برزگر برگزار شد تجلیل نبود بلکه یک دورهمی و یادگاری بود. من در کشتی جایگاه دارم و نیازی به مراسم تجلیل نیست، اما هستند پیشکسوتانی همچون برادران محبی که باید از زحمات و افتخارآفرینی آنان قدردانی شود. نباید اجازه بدهیم که نام بزرگان کشتی ایران در غبار زمان محو شود.

فلاح: عملکرد کشتی در قونیه خوب بود / هیئت کشتی تهران کمتر از فدراسیون نیست

هیئت کشتی تهران نیازمند پوست‌اندازی است

این مربی سازنده تهرانی همچنین در خصوص هیئت کشتی استان تهران نیز گفت: زمانی که یک رئیس چند سالی در یک محیطی حضور داشته و ریشه می‌کند، نیازمند آن است که پس از آن تغییراتی در این هیئت صورت گیرد. در گذشته نفراتی در این هیئت حضور داشتند که با ناکارآمدی، این ورزش را نابود کردند که نیاز به آن دارد تا تغییراتی انجام شود.

فلاح بیان کرد: فردی که کاربلد است به هیچ عنوان وجودش را به رئیس فدراسیون نمی‌فروشد بلکه به دنبال آن بوده تا با برنامه‌ریزی، اعتبار مالی و فعالیت، زمینه رونق این ورزش را فراهم کند. باید اذعان کنم مسئولیت تهران کمتر از فدراسیون نیست بلکه از جایگاه و ارزش خاصی بهره‌مند است.

بی‌اخلاقی‌ها در لیگ و سفر رییس سازمان لیگ به خارج از کشور

وی در خصوص بی‌اخلاقی‌هایی که این روزها در ورزش کشتی شاهد هستیم اظهار کرد: این بی‌اخلاقی‌ها را هیچ فردی قبول نمی‌کند چرا که نه در دین و مذهب‌مان اینگونه موارد را قبول نمی‌کند. باید رییس سازمان لیگ از زیر مجموعه‌های خود باخبر باشد و نباید رییس سازمان لیگ در این ایام سفر خارج را به لیگ ترجیح دهد بلکه باید پاسخگوی این موارد باشد. قانون دنیا این را گواهی می‌دهد که اگر حرفی برای گفتن نداری استعفا باید داد.

درگیری‌هایی اخیر در لیگ دسته یک کشتی فرنگی در گیلان و شهرکرد رخ داد، باعث شد تا صحنه های نازیبایی را در خلال این رقابت‌ها شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =