کشتی فرنگی

قرقیزستان موفق شد نخستین طلای کشتی فرنگی جهانی را شب گذشته کسب کند.

به گزارش پیام خانواده  مرحله فینال و رده‌بندی ۴ وزن نخست مسابقات جهانی کشتی فرنگی شب گذشته برگزار شد و مدال‌آوران مشخص شدند.

قرقیزستان موفق شد توسط آکژول محمودوف نخستین مدال طلای جهانی خود را در وزن ۷۷ کیلوگرم کسب کند که رکوردی تاریخی به شمار می‌رود.

وی در این باره گفت: بسیار خوشحالم که این فرصت را به دست آوردم تا اولین طلای فرنگی را برای مردم قرقیزستان کسب کنم. این پیروزی را به قرقیزستان تقدیم می‌کنم. دیروز گفتم می‌خواهم نشان دهم که مدرسه کشتی قرقیزستان چه توانایی‌هایی دارد. آخرین بار به این حریفم باخته بودم و حالا انتقام گرفتم.

مسابقات جهانی کشتی فرنگی| از کسب اولین مدال تاریخی قرقیزستان تا روز طلایی میزبان با موفقیت ۲ خارجی

همچنین در وزن ۷۲ کیلوگرم علی ارسلان که در سال ۲۰۱۷ با تیم ملی کشورمان مدال برنز آسیا را کسب کرده بود با برتری مقابل نماینده آذربایجان مدال طلا را بر گردن آویخت.

ارسلان که برای کشور صربستان کشتی گرفته است، در این باره عنوان کرد: این طلا چیزی بود که آرزوی آن را داشتم و حالا این رویا به واقعیت تبدیل شده است. این همان معنای قهرمانی جهان است. از همه در ایران و صربستان که از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

صربستان میزبان این دوره از رقابت‌ها در ۴ وزن اول ۲ طلا کسب کرد که علی ارسلان متولد ایران و زورابی داتوناشویلی متولد گرجستان بودند.

این مسابقات امروز دوشنبه در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم پیگیری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =