اربعین

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مهمان‌ نوازی مردم عراق از زائران ایرانی بی‌نظیر بود، اظهار داشت: زائران ایرانی در ایام اربعین شاهد مهمان‌نوازی بسیار خوب مردم و دولت عراق بودند.

به گزارش پیام خانواده زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گف‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد شکاف بین کشورهای ایران و عراق در ایام برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین به عنوان یک رویداد جهانی و بین‌المللی امروز محل تمرکز بسیاری از عاشقان اهل‌بیت (ع) شده است.

وی افزود: این حرکت جهانی موجب پیوند ناگسستنی میان قلوب محبین اهل‌بیت (ع) شده است و از این جهت نقطه تمرکز دشمنان اسلام هم هست.

* روابط ایران و عراق به لحاظ تاریخی ناگسستنی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه روابط دیرینه ایران و عراق مربوط به امروز و دیروز نیست، تصریح کرد: پیوند این دو کشور به لحاظ تاریخی و مذهبی عمیق و ناگسستنی است که مشخصاً این روابط با شیطنت‌ها، توطئه‌افکنی و فضاسازی‌های دشمنان تار نخواهد شد.

الهیان با بیان اینکه مهمان‌ نوازی مردم عراق از زائران ایرانی بی‌نظیر بود، اظهار داشت: زائران ایرانی در ایام اربعین شاهد مهمان‌نوازی بسیار خوب مردم و دولت عراق بودند.

* دولت عراق همه امکانات خود را برای مراسم اربعین بسیج کرد

وی دلیل اصلی مشکلات بوجود آمده در ورود زائران به عراق را حجم بالای مراجعه زائران به مرزها و نبودن برخی زیرساخت‌های حمل و نقل در عراق دانست و افزود: مقامات عراقی همکاری لازم را با طرف ایرانی برای رفع این مشکلات داشتند و همه امکانات خود را جهت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی بسیج کردند که جای تشکر دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نیاز است جهت افزایش رضایمندی زائران اربعین حسینی در سال‌های آتی تدابیر ویژه‌ای برای فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور عراق اتخاذ شود.

الهیان در پاسخ به این سوال که چرا تعمیق روابط ایران و عراق منجر به عصبانت دشمنان و ضدانقلاب می‌شود؟ گفت: کشور عراق با توجه به ظرفیتی که به لحاظ جغرافیای سیاسی و همچنین منابع نفتی دارد همواره مطمع نظر کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و به همین جهت ارتباط و تعامل ایران و عراق هیچ‌گاه مورد نظر دشمنان اسلام نبوده است.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به ظرفیت‌ها و منابع انرژی عراق چشم دارند که این ارتباط عمیق ایران و عراق مانع منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =