کد خبر: 8839
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور در دومین روز از سفر به استان خراسان جنوبی، در شهر نهبندان از پرداخت یک نوبت عواید فروش سوخت به مرزنشینان استان خبر داد.

به گزارش پیام خانواده دومین دور سفرهای استانی دولت سیزدهم هم مانند دور نخست از مناطق محروم و این بار با هدف پیگیری مصوبات دور نخست سفرها آغاز شد؛ سفری که نشان می‌دهد دولت بر عهد خود با مردم برای حضور در میدان و عمل به وعده‌هایش پایبند است.

رئیس جمهور نوزدهم شهریور سال گذشته به خراسان جنوبی سفر کرد و در راستای کاستن از محرومیت مصوباتی به تصویب رساند. آیت الله رییسی در دومین دور سفرهای استانی، صبح دیروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد و از تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند و کارخانه کویر تایر بیرجند بازدید کرد.

آیت‌الله رئیسی روز گذشته و در جمع مردم بیرجند، مهم‌ترین مولفه قدرت در ایران را «مردم» دانست و تاکید کرد که دشمن می‌خواهد این مولفه، سست و اعتماد مردم دچار خدشه شود اما مردم ما در تمامی فتنه‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب، با هوشیاری و بیداری، دشمن را ناکام گذاشتند.

بهره‌برداری از فاز اول مجتمع فولاد قائنات و نشست شماری از اعضای هیات دولت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بخش پایانی روز نخست سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی بود.

آیت الله رئیسی در ادامه این سفر دو روزه امروز با بالگرد راهی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند شد و در مصلای امام علی(ع) با مردم نهبندان دیدار و سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهور در اجتماع مردم نهبندان گفت: تصور کردند ایران مثل کشورهای دیگر است و می‌توانند با مردم ایران مثل کشورهای دیگر بازی بکنند و شعارهای دروغین و دهان پرکن بدهند.

وی گفت: فکر کردند با کلمه آزادی می‌توانند مردم را گول بزنند و با اسم بردن از زندگی، مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند اما مردم خوب می‌شناسند و می‌دانند آنها اگر سلب کننده زندگی مردم نباشند به هیچ کسی در عالم زندگی نمی‌دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: کدامین نقطه و کدام منطقه از دنیا شما زندگی دادید، در کنار ما مرز قرار دارد و آن طرف مرز افغانستان است که با این کشور چه کردند؟

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دو دهه حضور شما در افغانستان بر سر مردم مظلوم و مسلمان افغانستان چه آورده‌ و آیا یک نقطه در افغانستان هست که در جای خودش قرار داشته باشد.

وی افزود: از حضور پرشور مردم سختکوش با علم و فرهنگ و با بصیرت نهبندان و همه مناطق اطراف و جمعیت بسیاری که در محوطه ایستاده و در خیابان‌های اطراف به خاطر کمبود جا هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.

رئیس جمهور بیان کرد: این حضور پرشور و محبت شما این لطف به انقلاب، اسلام و خون مطهر شهیدان است، این اعلام حضور برای دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بنده هم به عنوان خدمتگزار شما و سرباز ولایت حقیقتا باید از سودای دل به خاطر حضور با محبت و با صفای مردم تشکر و تقدیر کنم.

وی گفت: واقعیت این است که علت اینکه دشمن نمی‌تواند علیرغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها به این کشور تعدی کند همین حضور با صفای مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است و آنچه پشتوانه نظام بوده، مردم متدین و دلداده به انقلاب است.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه باعث شده دشمن نتواند، نه اینکه نمی‌خواهد بلکه نتواند به خواسته‌های خود برسد و توطئه‌هایش را عملیاتی کند به دلیل همین حضور، بصیرت، شور و شعور مردم و فهم و بصیرت مردم که احساس می‌کنند امروز باید با همه حضور و توان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.

رئیس جمهور در ادامه سفر امروز، در دهستان مرزی لانو به عنوان منطقه هدف فعالیت گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی حضور یافت و به اعضای گروه‌های جهادی مستقر در این روستاها نیز خداقوت گفت.

رئیس‌جمهور: ماندگاری مردم در روستاها برای دولت اهمیت زیادی دارد

آیت الله رئیسی سپس در جمع مردم دهستان مرزی لانو شهرستان سربیشه گفت: ترک روستا خیلی ساده است اما رفتن و نشستن در حاشیه شهرها که مشکلی را حل نمی‌کند و بر مشکل افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه همه نیروهای انقلاب به این منطقه نگاه رفع محرومیت و رفع مشکل است اظهار داشت: امروز همه بسیج هستند برای اینکه به امید خدا مشکلاتی که شما در این منطقه دارید، با تلاش همگان اول همت و تلاش خودتان و بعد هم پیگیری و پشتیبانی دولت که وظیفه آن است و تلاش برادران عزیز سپاه که در این منطقه فعال هستند، برطرف شود.

رئیس جمهور گفت: زمانی چیزی را می‌گوییم که در آینده بشود یا نشود اما الان داریم می‌بینیم که کارها در این منطقه در حال انجام است و اگر کسی می‌خواهد در این منطقه ببیند سپاه، گروهای جهادی و بخش‌های آبرسانی مشغول فعالیت هستند و روستاهای منطقه را از محرومیت بیرون می‌آورند.

وی افزود: این منطقه و روستاها هرچه فعال‌تر شود، به عنوان یک مجموعه تولیدی و موثر عمل خواهد کرد.

آیت الله رئیسی گفت: خوشبختانه در این روستا و در روستاهای ما زن و مرد مشغول تولید هستند و از تولید آنان نه تنها خودشان بلکه شهرها هم بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: به جوانان انقلابی و دختران و پسران این خطه عرض می‌کنم که امیدواریم با تلاش مضاعف شما، با کمک همه بخش‌ها و دستگاه‌ها که دولت هم خود را موظف می‌داند، با تلاش مجموعه سپاه و بسیج بتوانیم چهره این مناطق را در مدت کوتاهی کاملا عوض کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =