تیم‌های ملی کشتی فرنگی

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در خصوص اضافه شدن مدال‌آوران جهانی بلگراد به چرخه انتخابی تیم ملی گفت: سه عنوان‌دار جهانی در آخرین مرحله (پس از قهرمانی آسیا و جام تختی) در چرخه انتخابی قرار خواهند گرفت.

به گزارش پیام خانواده علی محمدی روز چهارشنبه در گفت‌و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به مدت سه روز (۲۹ آذر تا سوم دی‌) با شرکت ۳۴۴ کشتی‌گیر در قالب ۳۴ تیم در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد که در نهایت استان‌های خوزستان، مازندران و تهران توانستند جایگاه اول تا سوم را از آن خود کنند. در ابتدای چرخه انتخابی رقابت قهرمانی کشور پیش‌بینی شده بود که ۱۶ کشتی‌گیر در این مرحله معاف هستند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست انتخابی، ۱۰ ملی‌پوش اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد به همراه شش مدال‌آور رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان از حضور در قهرمانی کشور معاف شدند. مرحله دوم انتخابی تیم ملی مربوط به مسابقات کرواسی و فرانسه در بهمن و اسفندماه امسال است که ۹ نفر برتر قهرمانی کشور و نفرات معاف شده از چرخه، ابتدا در بهمن ماه به تورنمنت زاگرب کرواسی اعزام می‌شوند. همچنین مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم با توجه به کسب مقام نخست کشور به همراه سه مدال‌آور جهانی بلگراد (محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده) در جام تختی حضور ندارد و در تورنمنت مشترک مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: نفرات برتر در ۲ تورنمنت پیش‌رو به رقابت‌های قهرمانی آسیا که فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد. تنها ملاک ما برای حضور در چرخه انتخابی مدال طلای قهرمانی آسیا برای نفرات برتر خواهد بود، در غیر این‌صورت دارندگان نقره و برنز قهرمانی آسیا باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی شانس خود را از مسیر جام تختی محک بزنند تا بتوانند در مرحله نهایی مجوز حضور در ترکیب تیم ملی برای جهانی بلگراد ۲۰۲۳ را بدست آورند.

محمدی در پاسخ به این سوال که تکلیف نفرات معاف شده (۱۰ کشتی‌گیر حاضر در جهانی ۲۰۲۲ بلگراد) برای حضور در چرخه تیم ملی چه زمانی مشخص خواهد شد گفت: این نفرات باید در مرحله آینده اردوی تیم ملی که ۲۰دی ماه آغاز خواهد شد، خود را به کادر فنی معرفی کنند. پس از این اردو نفرات در ۲ تورنمنت نیس فرانسه و کرواسی مورد محک قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که سه عنوان‌دار جهانی بلگراد از چه مرحله در چرخه انتخابی تیم ملی مشخص خواهد شد، تصریح کرد: محمدرضا گرایی (نقره)، محمد هادی ساروی (برنز) و امین میرزازاده (نقره) پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام تختی (آخرین مرحله) به چرخه انتخابی تیم ملی ملحق خواهند شد تا نفرات برتر با این مدال‌آوران در یک تورنمت خارجی مورد محک قرار گیرند تا ترکیب نهایی تیم ملی مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، میثم دلخانی که در تورنمنت خارجی از ناحیه دست به شدت آسیب دیده بود با گواهی پزشک معتمد حضور نداشت، او نیز در مرحله بعدی در اردوی تیم ملی حضور پیدا خواهد کرد.

گفتنی است که میثم دلخانی دارنده طلای پیکارهای قهرمانی جهان در وزن ۶۳ کیلوگرم که سال گذشته همراه با تیم جوانان به جام جام تورلیخانوف قزاقستان اعزام شده بود از ناحیه دست مصدوم شد و پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ صربستان را از دست داد.

محمدی در خصوص تغییر اوزان برخی ملی‌پوشان نیز گفت: محمدرضا مختاری که در جهانی بلگراد در وزن ۷۲کیلوگرم برای کشورمان کشتی گرفت. او قرار است در ۷۷ کیلوگرم به روی تشک برود.

۸۰ درصد اعضا کادر فنی مشخص شده است

محمدی در پاسخ به این سوال که چه زمان کادر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی تکمیل خواهد شد گفت: ۸۰ درصد از ترکیب کادر فنی تیم ملی مشخص شده است. سرمربی تیم ملی در حال جمع بندی نفرات خود در کادر فنی است. در این فهرست ۲مربی اصلی و دکتر بهمن میرزایی به عنوان بدنساز حضور دارند. همچنین فرزاد ایمان‌زاده از خوزستان، حسن حسین‌زاده و طالب نعمت‌پور نیز به عنوان مربیان سازنده در تیم ملی حضور دارند تا بتوانند نفرات را آماده کنند.

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: سال آینده سالی سخت برای کشتی است چرا که رویدادهای متعددی از جمله مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی بلگراد برای کسب سهمیه المپیک و جام جهانی را پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ایران سال ‌آینده میزبان جام جهانی کشتی فرنگی است، یادآور شد: این رویداد می‌تواند از حساسیت زیادی برای ما برخوردار باشد. به مدت ۲ ماه سه رویداد مهم جهانی بلگراد، جام جهانی و بازی‌های آسیایی برگزار خواهد شد که در صدد هستیم تا بهترین نتیجه را از این آوردگاه‌ها کسب کنیم.

محمدی همچنین در خصوص پنج کشتی‌گیر جوان که در ترکیب بزرگسالان در جام جهانی محک خوردند، توضیح داد: مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور به زودی برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه دانیال سهرابی، سعید اسماعیلی، امیررضا ده‌بزرگی، فردین هدایتی و ابوالفضل چوپانی که در اردوی تیم بزرگسالان شرکت کردند با نظر سرمربی تیم جوانان در این مرحله از انتخابی حضور نخواهند داشت و به طور قطع از مراحل دیگر در چرخه انتخابی حضور خواهند یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =