محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام رییس جمهور مبنی بر تغییر رییس کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می کنم؛ البته ضروری است این‌ تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مسأله به صورت پایدار حل شود.

به گزارش پیام خانواده محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه - ۱۱دی - مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با تبریک فرارسیدن سالروز یوم‌الله ۹ دی ماه گفت: نهم دی ماه عمق درخشان آگاهی عمیق و بصیرت نافذ مردم شریف ایران اسلامی بود؛ مردم در این روز تاریخی توطئه‌های دشمنان برای آسیب زدن به ایران اسلامی را بر هم زدند.

وی ادامه داد: حماسه‌هایی نظیر نهم دی ماه برای ما و تمامی مسئولان نظام نشانه‌ای است که به خود یادآور شویم که مردم چگونه با ایثار و فداکاری از ایران و اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند و ما باید با کارآمدی و حل مسئله و تصمیم گیری مدبرانه و به موقع، دین خود را به مردم و انقلاب ادا کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید افزود: در هفته گذشته از بیمارستان پیشرفته تخصصی که با حمایت آیت الله عظما سیستانی در حال ساخت است، بازید کردم و همچنین توفیق داشتم خدمت مراجع عظام تقلید برسم و از رهنمودهای حضرات آیات عظام، جوادی‌آملی، سبحانی، مکارم‌شیرازی و نوری همدانی استفاده کنم که وظیفه دارم از آنها به دلیل لطفی که داشتند، تشکر کنم.

وی یادآور شد: ایشان دغدغه‌های این روزهای مردم متدین را مطرح فرمودند و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را با دلسوزی مطالبه کردند. همه ما مسئولان خود را نه تنها در برابر وظایفی که قانون برای ما تعیین کرده است، بلکه در برابر همه مطالبات به حق مردم مسئول می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم که مسائل را در حد توان و حدود اختیارات با رعایت مسائل کشور پیگیری کنیم.

قالیباف تاکید کرد: نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها مبتنی بر مکتب امام و اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب، ضرورتی است که با بازگشتن امنیت باید در دستور کار کشور قرار گیرد و اکنون منتظر ایجاد اجماع در تصمیم گیری های این حوزه هستیم. این نوسازی اولویت با مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به تغییر رییس بانک مرکزی گفت: اقدام رئیس‌جمهور محترم مبنی بر تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می‌کنم. البته ضروری است این تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاستگذاری و مدیریتی تکمیل شود تا مسئله به صورت پایدار حل شود. امید زیادی داریم با روی کار آمده رئیس کل جدید این اتفاقات رخ دهد.

رییس قوه مقننه ادامه داد:‌ البته برخی نکات کارشناسی درباره سیاست ارائه شده رئیس جدید بانک مرکزی وجود دارد که در جلسات کاری به ایشان و مسئولان مربوطه منتقل خواهم کرد اما در عین حال تاکید دارم همه باید با تمام توان کمک کنند که رئیس جدید بانک مرکزی در ماموریت حساس خود موفق باشد.

وی گفت: مجلس همچنان معتقد است که بهترین راه برای ایجاد آرامش معیشتی مردم، تخصیص یارانه‌ها به انتهای زنجیره و ارائه کالاهای اساسی به صورت کالابرگ الکترونیکی است که هم جلوی فساد ناشی از تفاوت قیمت ارز را می‌گیرد و هم تورم ناشی از افزایش نقدینگی و تورم انتظاری دیگر کالاها را ناشی از افزایش کالاهای اساسی را کنترل می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =