کد خبر: 9166
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
فدراسیون فوتبال

در حالی فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که در فصل جاری برای صدور مجوز حرفه‌ای با باشگاه‌ها تعارف ندارد که قرار است تابستان‌ آینده بازرسان AFC برای بررسی شرایط باشگاه‌ها به تهران سفر کنند.

به گزارش پیام خانواده  یک هفته از آغاز بارگذاری مدارک توسط باشگاه‌ها برای کسب مجوز حرفه‌ای می‌گذرد، مجوزی که سال گذشته یکی از چالش‌های بزرگ فوتبال ایران بود و سبب شد تا با توجه به ارسال مدارک جعلی و سندسازی، هم استقلال و پرسپولیس از فصل جاری لیگ قهرمانان محروم شوند و هم کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تعلیق شود.

پس از رفع تعلیق این کمیته از سوی AFC در هفته گذشته، فدراسیون فوتبال برای مجوز حرفه‌ای در فصل جدید از همین ابتدا با باشگاه‌ها اتمام حجت کرد. مهدی تاج هفته گذشته در مجمع هئیت فوتبال استان کرمانشاه با اولتیماتوم به باشگاه‌ها اعلام کرد که دوران سندسازی و جعل به پایان رسیده و فدراسیون در این رابطه دیگر اهمال نخواهد کرد. او هشدار داد که اگر یک بار دیگر اتفاقات سال گذشته تکرار شود، فدراسیون فوتبال سه سال تعلیق خواهد شد.

با توجه به چنین شرایطی از همین شروع کار، فدراسیون فوتبال سفت و سخت پای صدور مجوز حرفه‌ای ایستاده است و همان طور که تاج اشاره کرده، قرار نیست هیچ اغماضی در این رابطه صورت بگیرد.

البته برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، اعضا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال از چند ماه گذشته جلسات مختلفی را با مسئولان تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی درباره ضرورت کسب این مجوز برگزار کرده‌اند و آموزش‌های لازم به باشگاه ها داده شده است. بخش عمده‌ای از این جلسات برگزار شده و قرار است بخشی دیگر تا پایان هفته آینده انجام شود تا در این زمینه اطلاع‌رسانی کامل صورت بگیرد.

برنامه زمان‌بندی برای بارگذاری مدارک در ۵ بخش به تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی داده شده و باشگاه‌ها هم از هفته گذشته بارگذاری مدارک پرسنلی را در سامانه کسب مجوز حرفه‌ای آغاز کرده‌اند و قرار است به تدریج مدارک زیرساختی، حقوقی، مالی و ورزشی توسط باشگاه‌ها بارگذاری شود.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین فرصت دارند تا بارگذاری مدارک را انجام دهند و پس از آن در یک فرصت یک ماهه مدارک ارزیابی می‌شود و در نهایت ۱۰ خرداد سال آینده قرار است نتایج نهایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود.

البته قرار بود مسئولان کنفدراسیون فوتبال اسیا در پاییز با سفر به تهران، از نزدیک شرایط باشگاه‌ها و فدراسیون را رصد کنند که این سفر با توجه به برخی شرایط به وجود آمده، لغو شد. البته در این زمینه تا امروز ۱۵ جلسه آنلاین بین مسئولان صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شده است تا هماهنگی‌های لازم در این رابطه وجود داشته باشد.

البته سفر مسئولان AFC به تهران قطعی و قرار است پس از ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ و اعلام نتایج مدارک برای مجوز حرفه‌ای، گروهی از کنفدراسیون فوتبال آسیا در تابستان آینده سفری به ایران داشته باشند و ضمن ارزیابی مجدد شرایط کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، امکانات و زیرساخت‌های باشگاه‌ها را هم بررسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =