کد خبر: 9772
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
ازدواج

در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) به موضوع زوجیت که مقوله‌ای بسیار مهم و اثر گذار در گستره زندگی انسان می باشد پرداخته شده است

به گزارش پیام خانواده   آنچه در عرف و نگاه عموم جامعه از ازدواج و تشکیل خانواده برداشت می شود مبتنی بر برقراری پیوند زن و شوهری و گاهی توافق آنها جهت ارتقاء و پیشرفت و نیز همراه و هم گام شدن زن و شوهر در جهت نیل به اهداف مشخص می باشد.
بر این اساس وصول به هدف یا اهدافی مشخص در میان انسان ها عامل و محرک اقدام به ایجاد پیوند زناشویی و ازدواج است.
در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) به موضوع زوجیت که مقوله‌ای بسیار مهم و اثر گذار در گستره زندگی انسان می باشد پرداخته شده است. از جمله موارد بیان شده انواع زوجیت که روشنگر اهداف زوجیت از نگاه قرآن و معصومین (ع) است می باشد که بعضی از انواع زوجیت در ادامه آمده است.

زوجیت غریزی: زوجیتی که منجر به پاسخگویی به نیاز جنسی است. مبتنی بر روایات در این نوع زوجیت زن و شوهر اجازه ابراز و اطفاء میل جنسی در فضایی خارج از بستر زناشویی را ندارند.

زوجیت سکونت: زن و شوهر در این نوع از رابطه دارای احساس آرامش هستند و محصول زناشویی همین سکونت و آرامش است که بدون ازدواج واقع نمی شود و در غیر این صورت مودت و رحمت بین زن و مرد جریان نمی یابد. وجود چنین آرامش و الفتی در میان همسران، زمینه ساز بروز و شکوفایی و رشد ابعاد مختلف وجودی زوجین می گردد.
زوجیت برای فرزندآوری: با استناد به آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) از مهم ترین اهداف ازدواج تکثیر نسل و فرزند آوری می باشد.لازم به دکر است این موضوع به اندازه‌ای حایز اهمیت است که برخی روایات اشاره به نهی از ازدواج با فردی که فرزند آور نیست نموده اند.
زهرا جنتی کارشناس بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی امین نمایشگاه قرآن کریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =