کد خبر: 11044
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کربلا

قدیمی‌ها می‌گفتند از جوانی به پیری رسیدم، عاقبت کربلا را ندیدم و راست هم می‌گفتند اما حالا جاده و اسب مهیاست و هر که دارد هوس کرببلا بسم الله.

به گزارش پیام خانواده  ساعت سه و نیم بامداد شنبه چهارم شهریور است. داخل اتوبوس نشسته و راهی کربلا. بر اساس محاسبات مدیر کاروان ۲۵ نفره که از شهرری راه افتادیم، اگر ترافیک سنگین نباشد، ساعت یک تا دو بامداد به مرز می‌رسیم ولی حالا ۱۰ کیلومتر مانده به شهر مهران ترافیک سنگین باعث کندشدن حرکت خودروها و توقف آنها شده است. اگرچه از آغاز پیاده روی نجف تا کربلا چند روزی می گذرد ولی هنوز ۱۱ روز تا اربعین مانده.

دو روز است که در رسانه‌ها از مردم می‌خواهند که مهران نیایند و از مرزهای قصرشیرین و... وارد عراق شوند. طبق آمار اعلام شده تا دیروز جمعه، ۷۰۰ هزار زائر وارد عراق شده‌اند که نیمی از آنها از مرز مهران عبور کرده‌اند. سردار رادان هم سفارش کرده فقط کسانی به مهران بیایند که در سامانه سماح این شهر را انتخاب کرده‌اند و این افراد می‌توانند از سایر مرزها هم وارد عراق شوند.

ساعت پنج و نیم گذشته و کم کم هوا روشن می‌شود اما ترافیک همچنان راه را بر زائران تنگ کرده است. مسیر برخی خودروها به خاکی منتهی می‌شود تا کربلایی‌ها قبل از طلوع آفتاب نماز صبح خود را بخوانند.

آب اتوبوس ما تمام شده و باید در این فرصت کم به دنبال آب می‌گشتیم و قبله را هم پیدا می‌کردیم. وقت نماز هنوز آنقدر تنگ نشده بود که تیمم کنیم، هرچند تا دلتان بخواهد خاک برای تیمم در این صحرا فراوان بود اما در برخی خودروهایی که برای نماز کنار زده بودند آب پیدا می‌شد

تابلوی پارک جنگلی رضاآباد در کنار بقایای یک تانک باقی مانده از زمان جنگ در آن طرف جاده را به عنوان یک نشانی برای یادگاری به خاطر سپردم و هنوز هفت کیلومتر تا شهر مرزی مهران فاصله داشتیم اما برنامه‌ نشان در تلفن همراه، زمان رسیدن به مهران را با توجه به ترافیک حدود یک ساعت پیش‌بینی کرده بود و دایره‌های قرمز نشانگر چندین تصادف در همین مسیر کوتاه بود. با این حال مجبور بودم این برنامه و کلا اینترنت گوشی را خاموش کنم تا در این بیابان مشکلی به مشکلاتمان اضافه نشود.

هل دادن برخی خودروها توسط سرنشینان هم نشان از بی‌بنزینی یا احتیاط برای تمام نشدن بنزین بود.

حالا اگر امام حسین (ع) شما را هم طلبیده، در انتخاب مسیر دقت کنید و احتیاط‌های لازم را چاشنی سفرتان کنید و توصیه‌های مسئولان ستاد اربعین و نیروی انتظامی را هم درنظر داشته باشید.

هنوز ۶ کیلومتر تا مهران داریم که برخی رانندگان ترجیح می‌دهند تا خودروهای خود را در یک پارکینگ بگذارند و بقیه مسیر را پیاده بروند.

ظاهراً دوباره مردم، مسئولان را غافلگیر کردند. با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز سفر اربعین از جاده و سامانه ترابری گرفته تا صدور یا تمدید گذرنامه‌های یک دقیقه‌ای ولی استقبال مردم از این سفر حکایت دیگری دارد.

بی سر و سامان توام یا حسین. دیشب هم هزاران نفر از مردم تهران با تشکیل اجتماع بزرگ اربعینی ها در میدان آزادی در یک مراسمی زائران حسینی را بدرقه کردند.

این گزارش زائر کربلا اگر خدا قبول کند در حالی به پایان می‌رسد که مسیر مهران باز شده و حدود ۲۰ دقیقه دیگر به این شهر مرزی می رسیم. حالا هر که دارد هوس کرببلا بسم الله.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =