ماموستا رستمی

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و امام جمعه سنندج با اشاره به دست پُر رئیس جمهور برای رونق استان کردستان گفت:گشایش مرز بانه که در گذشته به دلیل ناتوانی یا بی‌توجهی بسته شده بود، رونق اقتصادی برای مردم منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش پیام خانواده   «ماموستا فایق رستمی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به مسائل و مشکلات این استان اظهار کرد: دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، بازتاب بسیار مهم و خیرات و برکات زیادی برای مردم این خطه داشت؛ سفر رئیس‌جمهور مردمی به کردستان، نشانه عشق و علاقه به مردم کردستان است.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه کردستان همواره در طول تاریخ از شرف، حیثیت، کرامت و ایران دفاع کرده و باید به طور ویژه به مشکلات این استان رسیدگی شود افزود: نخستین مطالبه‌ی مردم استان کردستان، ایجاد کارخانجات در مناطق کمتر توسعه‌یافته‌ی استان است. دومین مطالبه‌ی مردم این استان، ایجاد شغل برای جوانان است.

وی اضافه کرد: جوانان ما از رئیس‌جمهور می‌خواهند تا به مساله اشتغال توجه بیشتری نشان بدهد زیرا در کرستان، انسان‌های نخبه و تحصیل‌کرده زیادی وجود دارد. همچنین توجه به اماکن گردشگردی استان نظیر دریاچه «زریبار» از دیگر مطالبات مردم این استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان درباره تاثیر بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز که در دولت قبل بسته شده بود گفت: با ساماندهی مرز و اجرای عدالت در این بخش، مسائل بسیاری حل خواهند شد. از طرفی، گشایش این مرز که در گذشته به دلیل ناتوانی یا بی‌توجهی بسته شده بود، رونق اقتصادی برای مردم منطقه خواهد داشت.

ماموستا رستمی گفت: خوشبختانه ایجاد دو منطقه تجاری در بانه و مریوان که مورد توجه دولت کریمه است، نقش مهمی در توجه به وضع معیشت و اقتصاد مردم کردستان دارد. وی درباره گشایش راه‌آهن همدان - سنندج نیز تصریح کرد: اتمام این طرح به تلاش زیادی نیاز داشت که خوشبختانه توسط دولت کریمه، تکمیل و آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تاثیر گشایش راه‌آهن همدان - سنندج در شکوفایی اقتصادی استان کردستان گفت: گشایش این خط آهن که بازتاب مهمی خواهد داشت و دستاورد بزرگی برای دولت کریمه است، ارتباط بین استان کردستان و کردستان عراق و حتی دورتر را فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان ادامه داد: انتظار دیگر مردم کردستان از دولت کریمه، توجه به اماکن متبرکه و گردشگری در کردستان و از طرفی، رسیدگی و تقویت مراکز علوم دینی اعم از شیعه و سنی است چون نقش علما از نظر ارشاد و راهنمایی مردم، حائز اهمیت است و بسیاری از مسائل از این طریق حل خواهند شد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: سفر مبارک رئیس‌جمهور دولت کریمه، دستاوردهای خوبی برای کردستان دارد و آنچه که ما شنیده‌ایم رئیس‌جمهور با دست پُر به کردستان خواهد آمد؛ این موضوع نویدی برای مردم کردستان است.

وی اضافه کرد: مردم استان کردستان برای استقبال از این شخصیت والامقام، لحظه‌شماری می‌کنند و این سفر قطعا سبب شکوفایی مناطق کُردنشین خواهد شد.

رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت در ادامه دور دوم سفرهای استانی، پنج‌شنبه ۱۱ مهر به استان کردستان سفر می‌کند. رئیس‌جمهور پیشتر و در دور نخست سفرهای استانی دولت سیزدهم، تیرماه ۱۴۰۱ به این استان سفر کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =