ابراهیم جوادی

دارنده ۴ مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان با ابراز نگرانی از مصدومیت حسن یزدانی گفت: کار او برای رسیدن به المپیک پاریس راحت نیست.

به گزارش پیام خانواده ابراهیم جوادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به جراحی کتف راست حسن یزدانی اشاره کرد و اظهارداشت: آسیب دیدگی کتف به طور قطع محلی حساس برای کشتی‌گیر است چرا که در کشتی بیشتر فشار بر روی دست و کتف وارد می‌شود. امیدوارم با جراحی کتف‌، او ۹ ماه مانده به المپیک به این آوردگاه برسد، البته معتقدم با این عمل سخت یزدانی همیشگی نخواهد بود، چراکه تا آن موقع محل زخم بهتر خواهد شد ولی کشتی‌های سنگین می‌تواند برای او مشکل ساز شود.

وی در پاسخ به این سوال که به توجه به نظر پزشکان، یزدانی باید ۵ ماه از کشتی دور باشد، گفت: در خصوص نظر پزشکان هیچ نظری ندارم چرا که هیچ تخصصی در این رابطه ندارم. آیا او با نظر پزشکان و تایید کادر فنی به بازی‌های آسیایی رفت؟ و این سئوال را باید از آنان پرسید. ولی بهتر بود با توجه میزان آسیب دیدگی، قبل از بازی‌ها او کتف خود را جراحی می‌کرد تا زمان بیشتری برای آمادگی داشته باشد. با توجه به اینکه آسیب‌دیدگی در ذهن یزدانی نقش بسته، بعید است در این مدت (حدود ۹ ماه) تا المپیک یزدانی به آمادگی کامل برسد.

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ در خصوص شکست‌های کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد برابر دیوید تیلور آمریکایی نیز اشاره کرد و افزود: او تاکنون پنج بار به این آزادکار آمریکایی نتیجه را واگذار کرد و تنها یک بار موفق به شکست او شده است. می‌طلبد که کادرفنی و مربیان تیم ملی و کسانی که تبحر دارند جلساتی مشورتی داشته باشند. به طور قطع هیچ فردی با مشورت کردن ضرر نخواهد کرد بلکه افرادی که توانایی و تخصص دارند باید از وجود آنان بیشتر بهره برد.

جوادی ادامه داد: باید از وجود پیشکسوتانی از جمله منصور برزگر و اکبر فلاح بهره برد چرا که پیشکسوتان به هیچ عنوان به فکر مطرح کردن نام و افتخار از طریق تلویزیون و رسانه‌های خبری برای خود نیستند بلکه درصدد هستند تا با خرد جمعی، کشتی پیشرفت کند و تیم ملی در المپیک پاریس نتیجه لازم را بگیرد.

وی به دوران قهرمانی خود نیز اشاره کرد و افزود: در آن دوران یکی از رقبای جدی من رومن دیمیتریف قهرمان جهان و المپیک از شوروی سابق بود و با توجه به اینکه چندین بار او را شکست داده بودم ولی او هر بار سبک خود را مقابل من تغییر می‌داد و حریف قبلی نبود. اگر یزدانی به دنبال برتری مقابل تیلور است باید سبک خود را تغییر بدهد. معتقدم هر کشتی‌گیری نقاط قوت و ضعفی دارد که باید با آنالیز و مشورت از بزرگان این رشته سطح خود را بالا ببرد. با توجه به اینکه حسن یزدانی چه از لحاظ سنی و قدی جوان‌تر و با انگیزه‌تر است، می‌تواند تیلور را در المپیک شکست دهد، ولی لازمه این برد فعل خواستن در او است.

دارنده ۴ نشان طلای جهان کشتی آزاد به حضور پیشکسوتان این ورزش در فدراسیون گفت: بودن پیشکسوتان در کشتی، تاثیر بسزایی در رشد این رشته ملی می‌تواند داشته باشد. این دعوت پیش از المپیک در واقع یاری خواستن از پیشکسوتان این ورزش است چرا که ما تجربیات زیادی داریم و از این ورزش دور نیستم و با همفکری و اتحاد می‌توان شاهد موفقیت بیشتر در پاریس باشیم.

جوادی همچنین در خصوص انتقادهایی که از دستیاران پژمان درستکار در تیم ملی کشتی آزاد نیز، توضیح داد: از پیشکسوتان باید بیشتر کمک گرفت و در دنیا نیز همیشه از دانش قهرمانان جهان و المپیک استفاده می‌شود. شاید این قشنگ نباشد که بگوییم کادر فنی عنوان‌دار نیستند، اما اگر از پیشکسوتان و عنوان‌داران بزرگ استفاده کنیم بهتر است، زیرا آنها میادین سخت جهانی و المپیک را دیده‌اند و تجربه لازم برای شرایط پیچیده کشتی دارند. بزرگانی همانند منصور برزگر در ایران این تجربه را دارد و می‌تواند به قهرمانی مانند حسن یزدانی کمک زیادی کند.

وی بیان کرد: مربیان سازنده الفبای اولیه را کشتی‌گیران آموزش می‌دهند، اما کادر فنی نقاط ضعف کشتی‌گیر را برطرف می‌کنند. البته ایرادی ندارد در کنار کشتی‌گیر مربی سازنده باشد و حتی در کوچ او بنشیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =