شهدای غزه

پیام خانواده-عضو انجمن جهانی پزشکان بدون مرز گفت: جهان باید از منظر سلامت به موضوع غزه نگاه و تلاش کند که حق داشتن سلامت زنان، کودکان و ساکنان غزه را به رسمیت بشناسد.

به گزارش پیام خانواده؛ زهرا خرمنگیر در گفت و گو یی با اشاره به مساله غزه و کشتار زنان و کودکان در یک ماه اخیر یادآور شد: مساله سلامت که از سوی همه کشورها موضوع مهمی تلقی می‌شود، در خصوص مردم غزه نادیده گرفته شده است.

به گفته وی، نشست‌های حقوقی برای احقاق حق مردم فلسطین و غزه، تاکنون پاسخ مناسبی برای رسیدن این افراد به حق خود نبوده است و به نظر می رسد جهان باید از منظر سلامت محور به موضوع غزه نگاه کند و تلاش کند که حق داشتن سلامت زنان، کودکان و ساکنان غزه را به رسمیت بشناسد.

خرمنگیر تاکید کرد: باید سلامت زنان و کودکان غزه را به عنوان یکی از حقوق آنان مطالبه کرد و از طریق موضوع سلامت، انجمن‌ها و تشکل‌ها را با خود همراه نمود.

وی ادامه داد: در مساله غزه با وجود نگاه حقوقی، نگاه سلامت محور می‌تواند برگ برنده باشد.

این عضو انجمن پزشکان بدون مرز تاکید کرد که گروههای جهادی این انجمن فعالیت های داخلی و برون مرزی انجام می دهند و علم بهانه ای برای برافراشتن پرچم ایران در دنیا شده است.

خرمنگیر ادامه داد: انجمن جهانی پزشکان بدون مرز با شعار کمک کنیم تا همه ایران را بهتر بشناسند، اجرا می شود و پزشکان و متخصصان این امر با حضور در اردوهای جهادی داخلی و خارجی به بیماران کمک می کنند.

وی با بیان اینکه از طریق علم و دانش حرف‌‍‌های زیادی برای گفتن داریم، افزود: تلاش کرده‌ایم که علم بهانه‌ای باشد برای اینکه پرچم کشور در جهان برافراشته شود.

خرمنگیر یادآور شد: زنان‌ قطعا پایه و محور اصلی و مدیر سلامت خانواده بوده و می‌توانند همکاری با ارزشی در جهت ارائه خدمات گسترده در حوزه سلامت هرجامعه باشند.

به گفته وی، فعالیت‌های مربوط به سبک زندگی سالم ایرانی و اسلامی و خودمراقبتی و تامین تمام ابعاد سلامت بر عهده زنان است.

عضو انجمن جهانی پزشکان بدون مرز با تاکید بر اینکه سلامت همه ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد، اظهار داشت: سلامت فرهنگی، اجتماعی از اهمیت برخوردار است و تلاش می کنیم ابعاد مختلف سلامت به نه فقط به بیماران بلکه به همه مردم جامعه یاد دهیم.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی‌ترحم مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی روبه افزایش است اما این رژیم همچنان بی‌وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می‌ گوید که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست.

آمریکایی ها از یک سو می گویند که مسوولیت حفظ جان مردم غیر نظامی غزه برعهده اسراییل است از یک سو تمام قد از حمله این رژیم حمایت می کنند و از آن به دفاع از خود یاد می کنند. این سیاست یک بام و دو هوا موجب شده تا رژیم آپارتاید بی وقفه به حملات و کشتار مردم بی دفاع غزه بشدت ادامه می دهد.

وقایع پیش روی جهانیان در غزه همه حکایت نقض قوانین آشکار و گسترده رژیم صهیونیستی در این جنگ است اما جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز پنجشنبه در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادعا کرد: از نظر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا, اقدامات اسرائیل در غزه نقض کننده قوانین بین المللی نیست.

این درحالیست که مردم جهان از این همه سبعیت و توحش خشمگین هستند و خواستار پایان دادن به این جنگ خونین هستند و از دولت های خود می خواهند از شعار و لفاظی دیپلماتیک دست بردارند و بصورت یکپارچه و عملی برای آتش بس و توقف جنگ اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =