کد خبر: 12377
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
رهبر انقلاب

دیدار ۲ هزار نفر از مردم استان قم امروز - سه‌شنبه - همزمان با سالروز قیام تاریخی ۱۹ دی سال ۵۶ با رهبر معظم انقلاب آغاز شد.

به گزارش پیام خانواده  اعزام کاروان‌هایی از مردم قم برای دیدار با مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت قیام تاریخی ۱۹ دی ماه به رسم هر ساله، از دقایق ابتدایی بامداد امروز آغاز شد و خیل مشتاقان از اقشار مختلف مردم راهی حسینیه امام خمینی (ره) شدند.

سال گذشته به‌ خاطر نگرانی از وضعیت بهداشتی حاکم بر کشور حدود ۷۰۰ نفر با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده‌ بودند که امسال این تعداد نزدیک به سه برابر شده‌ است.

روزنامه اطلاعات در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۵۶ مقاله‌ای را با عنوان «ایران و استعمار سرخ و سیاه» به امضای «احمد رشیدی مطلق» به چاپ رساند و در این مقاله به امام خمینی (ره) توهین کرد.

قیام روز ۱۹ دی مردم قم، تظاهرات اعتراضی نسبت به چاپ این مقاله بود و این قیام نقش بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی ایران داشت که از آن به عنوان جرقه انقلاب و سرآغاز بیداری ملت ایران یاد می‌شود و پس از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بار دیگر قم را به عنوان مرکز مبارزه علیه رژیم پهلوی معرفی کرد و سرانجام موجب پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و سرنگونی نظام پهلوی و پایان سلطنت در ایران شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =